Periodisme de dades : anàlisi del discurs dels partits polítics a Twitter durant la campanya electoral de les eleccions generals espanyoles de 2015
Ibáñez Sabran, Tristan
Sabater Casals, Marta, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Títol variant: Periodismo de datos : análisis del discurso de partidos políticos en Twitter durante la campaña electoral de las elecciones generales españolas de 2015
Títol variant: Data journalism : discourse analysis of political parties through Twitter during 2015 Spanish general election
Data: 2016
Descripció: 61 pag.
Resum: El treball consisteix en l'elaboració d'una peça informativa que inclou contingut extret i expressat a través de les rutines productives pròpies del periodisme de dades. Això inclou obtenció, anàlisi i visualització d'un conjunt de dades, en aquest cas una base de 13. 520 piulades a Twitter dels quatre grans partits polítics i els seus líders, extrets durant la campanya electoral de les eleccions generals espanyoles de 2015, i l'explicació de cada una d'aquestes fases. Inclou una explicació conceptual, contextual i històrica del periodisme de dades i un anàlisi dels recursos productius necessaris per dur a terme la peça.
Resum: El trabajo consiste en la elaboración de una pieza informativa que incluye contenido extraído y expresado a través de las rutinas productivas propias del periodismo de datos. Esto incluye la obtención, análisis y visualización de un conjunto de datos, en este caso una base de 13. 520 mensajes de Twitter de los cuatro partidos políticos y sus líderes, extraídos durante la campaña electoral de las elecciones generales españolas de 2015, y la explicación de cada una de estas fases. Incluye una explicación conceptual, contextual e histórica del periodismo de datos y un análisis de los recursos productivos necesarios para llevar a cabo la pieza.
Resum: The project involves the development of a journalistic piece that includes content extracted and expressed through the productive routines of data journalism. This includes the gathering, analysis and visualization of a data set of 13,520 tweets of the four political parties and their leaders, extracted during the election campaign of the Spanish general elections of 2015, and the explanation of each of these phases. It includes an explanation about data journalism from a conceptual, contextual and historical point of view, and an analysis of the productive resources needed to produce the piece.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Periodisme [2501933]
Pla d'estudis: Grau en Periodisme [971]
Document: Treball de projecte ; Treball final de grau ; Text
Matèria: Macrodades ; Periodisme ; Campanya electoral ; Premsa i política



61 p, 3.1 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències de la Comunicació. TFG

 Registre creat el 2017-01-26, darrera modificació el 2022-05-01



   Favorit i Compartir