La influència de la digitalització en les dinàmiques dels periodistes : l'ús de Twitter com a complement en la tasca professional informativa
Pueyo Busquets, Alba
Blanco, Josep Ma. (Josep Maria), dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Additional title: La influencia de la digitalización en las dinámicas de los periodistas : el uso de Twitter como complemento en la
Additional title: tarea profesional informativa
Additional title: The influence of digitization in the dynamics of journalists : Twitter as a complement to the professional informative task
Date: 2016
Description: 133 pag.
Abstract: La digitalització i la proliferació de les noves tecnologies han capgirat les rutines periodístiques tradicionals. Les empreses de comunicació han començat a incorporar diferents eines i plataformes per a donar informació. Davant d'això, els professionals del sector han hagut d'adquirir i aprendre coneixements per tal d'utilitzar-les al seu dia a dia. El present treball analitza com Twitter s'ha convertit en una eina complementària de la tasca professional informativa a partir del testimoni de tres periodistes que treballen en mitjans de comunicació catalans. Comentem amb ells les transformacions que ha viscut el sector, ens expliquen com han encaixat tots aquests canvis i analitzem la seva pràctica periodística a la plataforma social.
Abstract: La digitalización y la proliferación de las nuevas tecnologías han cambiado las rutinas periodísticas tradicionales. Las empresas de comunicación han empezado a incorporar diferentes herramientas y plataformas para dar información. Ante eso, los profesionales del sector han tenido que adquirir y aprender conocimientos para utilizarlas a su día a día. El presente trabajo analiza cómo Twitter se ha convertido en una herramienta complementaria de la tarea profesional informativa a partir del testigo de tres periodistas que trabajan en medios de comunicación catalanes. Comentamos con ellos las transformaciones que ha vivido el sector, nos explican cómo han encajado todos estos cambios y analizamos su práctica periodística en la plataforma social.
Abstract: The digitalisation and the proliferation of the new technologies have capsized the traditional journalistic routines. The companies of communication have begun to incorporate different tools and platforms to give information. In front of this, the professionals of the sector have had to learn knowledges in order to use them in their routines. The present research analyses how Twitter has turned into a complementary tool of the informative professional task from the witness of three journalists that work in Catalan media. We comment with them the transformations the sector has lived, they explain us how they have fit all these changes and we analyse their journalistic practice of the social platform.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Català.
Studies: Periodisme [2501933]
Study plan: Graduat o Graduada en Periodisme [971]
Document: Treball de recerca ; bachelorThesis ; Text
Subject: Xarxes socials ; Mitjans digitals ; Periodisme ; Twitter



133 p, 13.9 MB

The record appears in these collections:
Research literature > Bachelor's degree final project > Faculty of Communication Studies

 Record created 2017-02-10, last modified 2019-07-21



   Favorit i Compartir