Web of Science: 6 cites, Scopus: 6 cites, Google Scholar: cites
La incidencia de la crisis económica en las industrias culturales y creativas : el caso de Aragón (2008-2013)
Verón-Lassa, José-Juan (Universidad San Jorge)
Zugasti, Ricardo (Universidad de Zaragoza)
Sabés Turmo, Fernando (Universitat Autònoma de Barcelona)

Títol variant: The impact of the economic crisis on cultural and creative industries: the case of Aragon (2008-2013)
Data: 2017
Resum: El artículo describe los efectos de la última crisis económica sobre las industrias culturales y creativas (ICC), ayuda a calibrar el impacto económico y social de estas industrias y aporta datos homologables sobre las ICC y su evolución. Se ha trabajado sobre datos estadísticos oficiales, obtenidos en exclusiva para el proyecto, en cuatro variables de referencia (cifra de negocio, valor añadido bruto, empleo y número de empresas) para siete sub-sectores ICC (Arquitectura; Artes escénicas; Artes visuales; Audiovisual; Bibliotecas, archivos y museos; Libros y prensa; y Publicidad. Resultados y conclusiones: las ICC tienen un escaso impacto en Aragón, comunidad en la que domina el subsector Libros y prensa. En general, todos los subsectores sufren un notable descenso en el conjunto de indicadores económicos seleccionados en el periodo analizado.
Resum: The following paper describes the effects of the past economic crisis on cultural and creative industries (CCI) in Aragon. It seeks to measure the social and economic impact suffered by CCIs and provides comparable data on these industries and their development. The study covers the time span between 2008 -previous to the crisis-and 2013, when the economic decline slowed down. Methodology: Official statistics, obtained exclusively for the purpose of this paper, have been used, considering four reference variables (turnover, added value, employment and number of companies) in seven CCI subsectors (Architecture; Performing Arts, Visual Arts; Film and Video; Libraries, Archives and Museums; Books and Press; and Advertising). Results and conclusions: CCIs have little impact in Aragon, where Books and press dominate the market. Generally speaking, all subsectors suffer a significant decline regarding the aforementioned economic indicators within the selected time span.
Nota: Aquest article forma part dels resultats del projecte CSO2013-42822R "La transformació de les indústries culturals i creatives a Espanya: canvi digital, competitivitat, ocupació i contribució al benestar social en l'Horitzó 2020", desenvolupat pel Grup de Recerca en Comunicació Local (LOCALCOM) i finançat pel Ministeri d'Economia i Competitivitat.
Nota: Altres ajuts: CSO2013-42822R
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Industrias culturales y creativas ; Aragón ; Sector servicios ; Empleo ; Crisis económica ; Cultural and creative industries ; Service sector ; Employment ; Economic crisis
Publicat a: Revista latina de comunicación social, Núm. 72 (2017) , p. 26-46, ISSN 1138-5820

DOI: 10.4185/RLCS-2017-1152


21 p, 880.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Laboratori de Prospectiva i Recerca en Comunicació, Cultura i Cooperació (LAPREC)
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Grup de Recerca en Comunicació Local (LOCALCOM)
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2017-03-06, darrera modificació el 2023-09-05



   Favorit i Compartir