Projecte lingüístic de centre i plurilingüisme [102073]
Masats Viladoms, Maria Dolors
Ribas Seix, Teresa
Dooly Owenby, Melinda
Moore de Luca, Emilee
Birello, Marilisa
Vallejo Rubinstein, Claudia
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Centre Language Project and Plurilingualism
Títol variant: Proyecto lingüístico de centro y plurilingüísmo
Data: 2017-18
Resum: Aquesta assignatura aporta coneixements bàsics necessaris per a tots els futurs mestres d'educació primària. En concret dóna eines per fonamentar i concretar la formació lingüística dels escolars en un currículum multilingüe i en un context social específic com el català. Els objectius formatius de l'assignatura són : - Conèixer la diversitat lingüística del món actual, els fenòmens sociolingüístics que es desprenen de les relacions entre les llengües i les comunitats que les parlen, i la incidència d'aquests fenòmens en l'establiment de polítiques lingüístiques, amb una atenció especial a Europa, l'Estat espanyol i Catalunya. - Conèixer les característiques de les competències lingüístiques de les persones plurilingües i les particularitats dels seus usos lingüístics. 1 - Conèixer els factors que incideixen en l'elaboració dels Projectes Lingüístics de Centre: la planificació de la formació lingüística dels escolars en un context en què s'imparteix un currículum multilingüe en aules lingüísticament heterogènies. - Entendre la importància dels usos lingüístics orals i escrits per adquirir noves competències lingüístiques i comunicatives i per construir coneixements en totes les àrees del currículum. - Adquirir coneixements i competències didàctiques i professionals de base sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de llengües estrangeres a l'Educació Primària.
Resum: This course provides an insight into the basic knowledge all future primary teachers should possess regarding how to deal with linguistic diversity in the classroom. Students will gain reflective and practical tools to learn to manage language education in a multilingual curriculum and in a specific context of Catalonia. The course aims to: - become familiar with linguistic diversity worldwide, with the sociolinguistic phenomena present when languages (and people who uses them) are in contact and with how such phenomena influence linguistic policies, especially in Europe, Spain and Catalonia. 1 - get to know the traits of the linguistic competences plurilingual individuals possess and how they use the linguistic resources they have at hand. - identify the factors that educators should take into account when they design their school language project; especially those related to how to plan, through the implementation of a multilingual curriculum, pupils' language learning in linguistically heterogeneous groups. - possess criteria to take relevant actions to enhance the process of language learning, paying particular attention to develop pupils' oral communication abilities and to establish links between the languages to be learnt and the contents of non-linguistic courses. By doing so, learning becomes meaningful, functional and competence-based. - gain knowledge and develop professional and pedagogical competencies in the field of foreign language learning applied to primary education.
Resum: Esta asignatura aporta conocimientos básicos necesarios para todos los futuros maestros de educación primaria. Más específicamente proporciona herramientas para fomentar y concretar la formación lingüística de los escolares en un currículum multilingüe y en un contexto social específico como el contexto catalán. Los objetivos formativos de la asignatura son: - Conocer la diversidad lingüística del mundo actual, los fenómenos sociolingüísticos que se desprenden de las relaciones entre las lenguas y las comunidades que las hablan, y la incidencia de estos fenómenos en el establecimiento de políticas lingüísticas, con una atención especial a Europa, el estado Español y Cataluña. - Conocer las características de las competencias lingüísticas de las personas bilingües y las particularidades de sus usos lingüísticos. 1 - Conocer los factores que inciden en la elaboración de los Proyectos Lingüísticos de Centro: la planificación de la formación lingüística de los escolares en un contexto en el cual de imparte un currículum multilingüe en aulas lingüísticamente heterogéneas. - Entender la importancia de los usos lingüísticos orales y escritos para adquirir nuevas competencias lingüísticas y comunicativas y para construir conocimientos en todas las áreas del currículum. - Adquirir conocimientos y competencias didácticas y profesionales de base sobre la enseñanza y el aprendizaje de lenguas extranjeras en la Educación Primaria.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Educació Primària [2500798]
Pla d'estudis: Grau en Educació Primària [896]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 91.4 KB

Anglès
6 p, 91.3 KB

Castellà
6 p, 90.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2017-07-14, darrera modificació el 2024-04-06



   Favorit i Compartir