Google Scholar: cites
Aprenentatge Basat en Projectes en àmbits STEM : claus metodològiques i reptes
Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)

Data: 2017
Resum: El desenvolupament competencial de les àrees científiques ha trobat en l'Aprenentatge Basat en Projectes un espai didàctic candidat. El treball coordinat des de les diverses disciplines (Ciències, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques) permet aprendre tot instrumentalitzantels aprenentatges cap a un objectiu amb un sentit en el món real. El desplegament de la proposta ABP és una oportunitat, però és complex i s'enfronta a concepcions errònies sobre la metodologia i dificultats pràctiques en l'aplicació. Hem organitzat unes jornades per ajudar el professorat de secundària en el desenvolupament de propostes ABP d'àmbit STEM, #stemabp. En aquest article presentem el recull de materials que n'han resultat i proposem alguns eixos metodològics a considerar en l'ABP-STEM.
Resum: The development of the scientific competence has in Project-Based Learning a candidate didactic space. The coordinated work form several disciplines (Science, Technology, Engineering and Mathematics) allow to learn by doing in purposeful, meaningful projects. Thedeploy of PBL is an opportunity, and confronts misconceptions about the methodology and practical difficulties in its application. To help secondary education teachers to develop PBL activities in STEM areas, we have organized and carried a teacher-training event, #stemabp. In this article, we present a collection of the resulting materials and propose some methodologic axes to be taken into account when developping PBL-STEM Science Education.
Drets: Tots els drets reservats.
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: ABP ; CTEM ; Currículum ; Competències ; PBL ; STEM ; Syllabus ; Competences
Publicat a: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 33 (2017) , p. 2-7 (Monogràfic sobre Aprenentatge Basat en Projectes en àmbits STEM) , ISSN 1699-6712

Adreça original: https://revistes.uab.cat/ciencies/article/view/n33-domenech
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/327435
DOI: 10.5565/rev/ciencies.7


6 p, 122.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Ciències
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2017-09-04, darrera modificació el 2023-10-01



   Favorit i Compartir