La comunicació de crisi a les empreses : anàlisi del cas Mercadona
Amat Loshuertos, Óscar
Codinach Fossas, Mariona, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Título variante: La comunicación de crisis en las empresas : análisis del caso Mercadona
Título variante: Crisis communication in companies : Mercadona's case analysis
Fecha: 2017
Descripción: 97 pag.
Resumen: Aquest treball té com objectiu mostrar les estratègies comunicatives que va duu a terme Mercadona arran d'una crisi comunicativa amb el Banc d'Aliments de València. Mercadona va veure afectada la seva imatge a partir de l'emissió d'un reportatge al programa de televisió "Salvados" emès el 9 de desembre de 2012. En aquest reportatge es mostrava como Mercadona no donava els excedents de menjar al Banc d'Aliments. Arran d'aquesta emissió, les xarxes socials i els mitjans de comunicació van fer-se ressò d'aquest cas, i gràcies a les accions i estratègies de l'equip de comunicació de Mercadona van solucionar aquesta crisi en un temps record.
Resumen: Este trabajo tiene como objetivo mostrar las estrategias comunicativas que lleva a cabo Mercadona raíz de una crisis comunicativa con el Banc d'Aliments de Valencia. Mercadona vio afectada su imagen a partir de la emisión de un reportaje en el programa de televisión "Salvados" emitido el 9 de diciembre de 2012. En este reportaje se mostraba como Mercadona no daba los excedentes de comida al Banc d'Aliments. A raíz de esta emisión, las redes sociales y los medios de comunicación se hicieron eco de este caso, y gracias a las acciones y estrategias del equipo de comunicación de Mercadona solucionaron esta crisis en un tiempo récord.
Resumen: This project aims to show the communication strategies Mercadona carried out following a crisis communication with the Banc d'Aliments of Valencia. Mercadona's image was damaged after a report was broadcasted on the television program "Salvados" the on 9th of December in 2012. This report showed how Mercadona gave no surplus food to the Banc d'Aliments. Following this broadcast, social networks and media discussed this case, and thanks to the actions and the strategies of their communication team, Mercadona solved this crisis in record time.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Català
Titulación: Periodisme [2501933]
Plan de estudios: Grau en Periodisme [971]
Documento: Treball de recerca ; bachelorThesis ; Text
Materia: Supermercats ; Espanya ; Imatge corporativa ; Comunicació en organitzacions ; Empreses ; Comunicació ; Programes de televisió ; Xarxes socials en línia ; Mercadona (Empresa) ; Salvados (Programa de televisió)



97 p, 2.8 MB

234.3 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de Fin de Grado > Facultad de Ciencias de la Comunicación. TFG

 Registro creado el 2017-09-18, última modificación el 2020-08-09



   Favorit i Compartir