Rutinas de producción radiofónica, uso del lenguaje y rol del entretenimiento y la publicidad en el programa Tiempo de Juego de la Cadena COPE
Benito Boada, Alejandro
Fernández Peña, Emilio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Títol variant: Rutines de producció radiofònica, ús del llenguatge i rol de l'entreteniment i la publicitat al programa Tiempo de Juego de la Cadena COPE
Títol variant: Radio production standards, usage of language and both entertainment and advertising purposes involved on the radio show called 'Tiempo de Juego', which is issued by COPE channel
Data: 2017
Descripció: 102 pag.
Resum: Aquesta investigació tracta d'arribar al més profund del programa líder d'audiència de les retransmissions esportives a Espanya: el 'Tiempo de Juego' de la Cadena COPE. Per això, s'han analitzat les rutines de producció presents i l'ús que es fa del llenguatge radiofònic durant el programa. A més, s'han estudiat alguns trets característics del programa i de l'equip de professionals que el realitzen, com ara la interactivitat amb els oients mitjançant les xarxes socials, l'aposta per la fórmula "informació esportiva + entreteniment" per combatre la manca de ritme, i la manera de fer "publicitat coral" ideada per Pepe Domingo Castaño.
Resum: Esta investigación trata de llegar a lo más profundo del programa líder de audiencia de las retransmisiones deportivas en España: el 'Tiempo de Juego' de la Cadena COPE. Para ello, se han analizado las rutinas de producción presentes y el uso que se hace del lenguaje radiofónico durante el programa. Además, se han estudiado algunos rasgos característicos del programa y del equipo de profesionales que lo realizan, como la interactividad con los oyentes mediante las redes sociales, la apuesta por la fórmula "información deportiva + entretenimiento" para combatir la falta de ritmo, y la forma de hacer "publicidad coral" ideada por Pepe Domingo Castaño.
Resum: The main purpose of this research is based on reaching the deepest side of the audience leader on sport broadcasting in Spain, called 'Tiempo de Juego', by COPE channel. To achieve a breakdown inside the show 'Tiempo de Juego', current radio-production standards as well as the use of radio broadcast language within the program have been emphasized. Furthermore, some influential facts involved with the radio show and the professional staff in charge of performing the program are analyzed, as well as the interactivity with the audience by using social networks, by betting on the formula "sport news + entertainment" in order to confront the lack of consistency & rhythm, and by carrying out the "coral advertising" strategy, which was designed by Pepe Domingo Castaño.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Titulació: Periodisme [2501933]
Pla d'estudis: Grau en Periodisme [971]
Document: Treball de recerca ; Treball final de grau ; Text
Matèria: Periodisme esportiu ; Tiempo de juego (Programa de ràdio) ; Esports en la ràdio ; Espanya ; Xarxes socials en línia ; Ràdio i llenguatge ; Publicitat per ràdio



102 p, 8.4 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències de la Comunicació. TFG

 Registre creat el 2017-09-20, darrera modificació el 2022-05-01



   Favorit i Compartir