Web of Science: 0 cites, Google Scholar: cites,
El director de arte en la configuración de los equipos creativos : proceso creativo y acceso a las agencias de publicidad
Miguélez Juan, Blanca (Universidad del País Vasco)

Títol variant: El director d'art en la configuració dels equips creatius : procés creatiu i accés a les agències de publicitat
Títol variant: The art director in the configuration of creative teams : creative process and access to advertising agencies
Data: 2018
Resum: Diversos factores transforman la actividad publicitaria y provocan cambios estructurales en los departamentos de la agencia de publicidad. Este artículo analiza las percepciones de los profesionales publicitarios a cerca de la vigencia del director de arte en la configuración del equipo creativo y su papel en el proceso creativo, así como cuáles son los mecanismos de acceso a esta industria. Este estudio se ha llevado a cabo a partir de la encuesta 'Formación en Dirección de Arte en España' completada por 85 directores de arte y mediante la realización de 10 entrevistas en profundidad realizadas a profesionales de reconocido.
Resum: Several factors transform the advertising activity and cause structural changes in the departments of the advertising agency. This article analyzes the perceptions of advertising professionals about the validity of the art director in the configuration of the creative team and its role in the creative process, as well as what are the access mechanisms to this industry. This study has been carried out from the survey 'Training in Art Direction in Spain' completed by 85 art directors and by conducting 10 in-depth interviews with renowned professionals.
Resum: Diversos factors transformen l'activitat publicitària i provoquen canvis estructurals en els departaments de l'agència de publicitat. Aquest article analitza les percepcions dels professionals publicitaris a prop de la vigència del director d'art en la configuració de l'equip creatiu i el seu paper en el procés creatiu, així com quins són els mecanismes d'accés a aquesta indústria. Aquest estudi s'ha dut a terme a partir de l'enquesta 'Formació en Direcció d'Art a Espanya' completada per 85 directors d'art i mitjançant la realització de 10 entrevistes en profunditat realitzades a professionals de reconegut.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Dirección de arte ; Departamento creativo ; Portfolio ; Training ; Art direction ; Creative department ; Direcció d'art ; Departament creatiu ; Portfoli
Publicat a: Grafica, Vol. 6 Núm. 11 (2018) , p. 13-24 (Investigación) , ISSN 2014-9298

Adreça original: https://revistes.uab.cat/grafica/article/view/v6-n11-miguelez
Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/Grafica/article/view/332525
DOI: 10.5565/rev/grafica.91


12 p, 538.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > grafica
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2017-10-09, darrera modificació el 2020-08-09



   Favorit i Compartir