Google Scholar: cites
Internacionalització en el Grau d'Educació Primària - docència universitària en anglès : mirades crítiques dels estudiants i del professorat
Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Sánchez Sola, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura)

Títol variant: Internacionalización en el Grado de Educación Primaria – Docencia Universitaria en Inglés : Miradas críticas de los estudiantes y del profesorado
Títol variant: L’internationalisation dans le Grade d’Enseignement primaire – Cours universitaires en anglais : regards critiques des étudiants et des enseignants
Títol variant: Internationalization in the Bachelor’s Degree in Primary Education – University Teaching in English : Critical Perspectives of Students and Teaching Staff
Data: 2017
Resum: L’inici de l’itinerari «Grau d’Educació Primària – Docència Universitària en Anglès» (GEP-DUA) dins del context català va ser una decisió valenta de la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB, i la seva entrada en funcionament, un èxit —avalat, entre d’altres indicadors, per la bona acceptació dels estudiants. Tanmateix, el seu desplegament no ha estat exempt de tensions i reptes que s’han abordat amb un enfocament exploratori que ha mirat de trobar solucions viables sobre el terreny. En aquest treball es reflexiona de manera crítica sobre els tres primers cursos de desplegament del GEP-DUA a partir de les mirades dels estudiants i del professorat. L’article conclou amb un resum de les temàtiques centrals i la seva projecció de futur.
Resum: Comienzo del itinerario «Grado de Educación Primaria – Docencia Universitaria en Inglés» (GEP-DUI) en el contexto catalán fue una decisión valiente de la Facultad de Ciencias de la Educación de la UAB, y su entrada en funcionamiento, un éxito —avalado, entre otros indicadores, por la buena aceptación de los estudiantes. Sin embargo, su despliegue no ha estado exento de tensiones y retos que se han abordado con un enfoque exploratorio que ha perseguido encontrar soluciones viables sobre el terreno. En este trabajo se reflexiona de manera crítica sobre los tres primeros cursos de despliegue del GEP-DUI a partir de las miradas de los estudiantes y del profesorado. El artículo concluye con un resumen de las temáticas centrales y su proyección de futuro.
Resum: Dans le contexte catalan, le "Grade d’Enseignement primaire – Cours universitaires en anglais" (GEP-DUA) est le fruit d’une décision courageuse de la faculté des sciences de l’éducation de l’UAB et son lancement a été un succès à en juger, notamment, d’après le bon accueil reçu auprès des étudiants. Cependant, le déploiement de ce grade a suscité des tensions et des difficultés, qui ont été abordées dans un esprit de recherche en vue de trouver des solutions viables dans la pratique. Ce travail entame une réflexion critique sur les trois premières années de déploiement du GEP-DUA à partir de la vision des étudiants et des enseignants. L’article conclut sur un résumé des thématiques centrales et sur leur projection d’avenir.
Resum: The courageous decision of the UAB’s Faculty of Education to launch the Bachelor’s Degree in Primary Education – University Teaching in English (GEP-DUA) in the Catalan context has proved a success when we consider such indicators as how well it has been received by students. However, its rollout has not been free of tensions and challenges, which have been addressed by taking an exploratory focus to look for viable solutions on the ground. This paper reflects critically on the first three academic years of the rollout of the GEP-DUA by examining the perspectives of students and teaching staff and it concludes with a summary of the central themes and the degree’s future prospects.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Integració de Continguts i Llengua a l'Educació Superior (ICLES) ; Docència Universitària en Anglès (DUA) ; Espai Europeu d'Educació Superior (EEES) ; Anglès llengua estrangera ; Llengua vehicular ; Integración de Contenidos y Lengua en la Educación Superior (ICLES) ; Docencia Universitaria en Inglés (DUI) ; Espacio Europeo de Educación Superior (EEES) ; Inglés ; Lengua extranjera ; Lengua vehicular ; Enseignement de matières par l’intégration d’une langue étrangère ; EMILE ; ICLES ; Cours universitaires en anglais ; DUA ; Espace européen de l’enseignement supérieur ; EEES ; Anglais langue étrangère ; Langue véhiculaire ; Integrating Content and Language in Higher Education (ICLHE) ; University Teaching in English (UTE) ; European Higher Education Area (EHEA) ; English as a foreign language ; Language of instruction
Publicat a: Temps d'educació, Núm. 52 (2017) , p. 33-49, ISSN 2014-7627

DOI: 10.1344/TE2017.52.3


17 p, 221.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2017-10-19, darrera modificació el 2018-06-20



   Favorit i Compartir