La influència de la classe social i la composició dels centres en les oportunitats educatives de l'alumnat
Gómez Bedmar, Carla
Tarabini-Castellani, Aina, 
dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
| Date: |
2017 |
| Description: |
47 pag. |
| Abstract: |
La distribució desigual de l'alumnat en clau social i la composició social dels centres són variables que els darrers anys han estat investigades com a factors determinants en el rendiment acadèmic. L'objectiu de la present recerca ha estat reflexionar sobre els efectes de la composició social o efecte composició partint de la comparació entre dues escoles públiques, la primera amb una gran afluència d'alumnat de classe mitja-alta mentre que la segona està conformada per alumnat de classe treballadora principalment. Mitjançant l'observació dels centres i la realització d'entrevistes, els resultats han mostrat diferències en elements com els recursos disponibles, les expectatives dels mestres i la implicació de les famílies, essent superiors al centre socialment afavorit. En conjunt, aquest estudi ha permès fer visible com l'efecte composició, més enllà del rendiment acadèmic, repercuteix en les oportunitats educatives i d'aprenentatge dels infants. |
| Rights: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Language: |
Català |
| Studies: |
Educació Primària [2500798] |
| Study plan: |
Grau en Educació Primària [896] |
| Document: |
Treball final de grau ; Text |
| Subject: |
Classe social ;
Efecte composició ;
Desigualtats educatives |
The record appears in these collections:
Research literature >
Bachelor's degree final project >
Faculty of Education Sciences. TFG
Record created 2018-02-21, last modified 2024-09-28