Estereotipos de género en la publicidad premiada en festivales
Antón de Vez Poch, Berta
Roca Correa, David, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Título variante: Estereotips de gènere en la publicitat premiada en festivals
Título variante: Gender stereotypes in awarded advertising at festivals
Fecha: 2018
Descripción: 39 pag.
Resumen: En els últims anys hem vist anuncis que han invertit els estereotips tradicionals de gènere i que han estat premiats en festivals. Arran d'això, s'ha estudiat els estereotips de gènere des d'una nova perspectiva: la publicitat premiada en festivals. S'ha realitzat una anàlisi de contingut prenent com a mostra els anuncis premiats en el CdeC dels anys 2016 al 2018. Els resultats revelen que les dones ja no s'encasellen com a mestresses de casa i que el tipus de producte no condiciona el sexe dels protagonistes. D'altra banda, segueix existint desigualtat en la presència i la veu en off.
Resumen: En los últimos años hemos visto anuncios que han invertido los estereotipos tradicionales de género y que han sido premiados en festivales. A raíz de ello, se ha estudiado los estereotipos de género desde una nueva perspectiva: la publicidad premiada en festivales. Se ha realizado un análisis de contenido tomando como muestra los anuncios premiados en el CdeC de los años 2016 al 2018. Los resultados revelan que las mujeres ya no se encasillan como amas de casa y que el tipo de producto no condiciona el sexo de los protagonistas. Por otro lado, sigue existiendo desigualdad en la presencia y la voz en off.
Resumen: In recent years we have seen advertisements that have reversed traditional gender stereotypes and have been awarded at festivals. As a result, gender stereotypes have been studied from a new perspective: advertising awarded at festivals. A content analysis was carried out taking as sample the ads awarded in the CdeC from 2016 to 2018. The results reveal that women are no longer associated as housewives and that the type of product does not condition the sex of the main characters. On the other hand, there is still inequality in presence and voice over.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Castellà
Titulación: Publicitat i Relacions Públiques [2501935]
Plan de estudios: Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]
Documento: Treball de recerca ; Treball final de grau ; Text
Materia: Publicitat ; Premis ; Estereotip (Psicologia) ; Identitat sexual



39 p, 59.2 MB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de Fin de Grado > Facultad de Ciencias de la Comunicación. TFG

 Registro creado el 2018-09-17, última modificación el 2022-05-01



   Favorit i Compartir