Anàlisi de l'evolució publicitària de la marca de desodorants, gels i fragàncies AXE des d'una perspectiva de gènere
Martínez Agustí, Sara
Reales Guisado, Lluís, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Data: 2018
Descripció: 118 pag.
Resum: Aquest treball consisteix en una anàlisi de les campanyes publicitàries d'AXE des d'una perspectiva de gènere, des de la seva creació el 1983 fins a dia d'avui. L'estudi dels anuncis permetrà veure si el contingut d'aquests va lligat al present que la societat experimenta en cada moment de la història. El masclisme, entès com a ideologia basada en la superioritat del sexe masculí per sobre del femení, és un moviment que encara no s'ha dissipat en totes les cultures. Aquest està present en la majoria d'anuncis i plasma molts dels estereotips associats a la dona.
Resum: Este trabajo consiste en un análisis de las campañas publicitarias de la marca AXE desde una perspectiva de género, desde su creación el 1983 hasta día de hoy. Su estudio permitirá observar si el contenido de estos guarda relación con el presente que la sociedad experimenta en cada momento de la historia. El machismo, entendido como ideología basada en la superioridad del sexo masculino sobre el femenino, es un movimiento que sigue formando parte de distintas culturas. Este está presente en la mayoría de anuncios, y plasma muchos de sus estereotipos.
Resum: This project consists of an analysis about the advertising of AXE's brand from a gender perspective, since its creation in 1983 until nowadays. This research will allow us to discover if the content is related with society's present and with every important moment of history. The man chauvinism, understood as an ideology based on the superiority of males sex over females', is a movement that remains alive in different cultures. This is part of most ads of the treated brand, which captures perfectly lots of the stereotypes that women currently suffer.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Periodisme [2501933]
Pla d'estudis: Grau en Periodisme [971]
Document: Treball de recerca ; Treball final de grau ; Text
Matèria: Publicitat ; Marques comercials ; Estereotip (Psicologia) ; Sexisme ; Identitat sexual ; Estudis de dones



118 p, 9.6 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències de la Comunicació. TFG

 Registre creat el 2018-11-14, darrera modificació el 2022-05-01



   Favorit i Compartir