Google Scholar: cites,
Towards an Understanding of CLIL Assessment Practices in a European Context : Main Assessment Tools and the Role of Language in Content Subjects
Otto Cantón, Ana Isabel (Madrid Open University)
Estrada Chichón, José Luis (Universidad de Cádiz. Departamento de Didáctica de la Lengua y la Literatura)

Data: 2019
Resum: Bilingual Education implies curricular integration along with new teaching procedures. However, a closer look at CLIL contexts shows that, very frequently, these new methodologies have not been integrated in assessment. This article provides a comprehensive overview of CLIL assessment practices in the context of the CAM Bilingual Program in Spain. More specifically, by using responses from two focus groups and comparing them with prior teachers’ questionnaires, the study examines the main assessment tools content teachers use in such settings, and the role that language plays in the learning of content subjects. The research findings provide relevant insights in relation with teacher training in bilingual schools and the absence of formative assessment in the context of the study. Therefore, written exams stand out as the most common assessment tool and, furthermore, the students’ language level is taken into account in grading the subject. On the basis on these results, a set of recommendations for the teachers in Bilingual Sections of Madrid are proposed.
Resum: L’educació bilingüe suposa una integració curricular a més a més d’una veritable innovació metodològica. No obstant això, quan observem la realitat dels diversos contextos AICLE, comprovem que, sovint, aquestes noves metodologies no s’han incorporat a l’àmbit de l’avaluació. En aquest artícle s’ofereix un panorama global de les pràctiques d’avaluació en el context del Pla Bilingüe de la Comunitat de Madrid, a Espanya. En concret, a partir de les respostes de dos focus groups comparats amb les respostes dels professors a un qüestionari anterior, l’estudi analitza els principals instruments d’avaluació que els professors de contingut troben en aquests contextos i el paper que la llengua exerceix en l’aprenentatge de matèries de contingut. Les troballes de la investigació aporten dades rellevants relacionades amb la formació del professorat de centres bilingües i l’absència d’avaluació formativa en el context de l’estudi. Així, s’observa que l’examen escrit preval com l’instrument d’avaluació més freqüent i que, a més a més, el nivell lingüístic dels alumnes es té en compte a l’hora de qualificar la matèria. A partir d’aquests resultats es formulen una sèrie de recomanacions per al professorat de les Seccions Bilingües de la Comunitat de Madrid.
Resum: La educación bilingüe supone una integración curricular además de una verdadera innovación metodológica. Sin embargo, cuando observamos la realidad de los diversos contextos CLIL, comprobamos que, a menudo, estas nuevas metodologías no se han incorporado al ámbito de la evaluación. En este artículo se ofrece un panorama global de las prácticas de evaluación en el contexto del Plan Bilingüe de la Comunidad de Madrid, en España. En concreto, a partir de las respuestas de dos focus groups comparados con las respuestas de los profesores a un cuestionario anterior, el estudio analiza los principales instrumentos de evaluación que los profesores de contenido encuentran en dichos contextos y el papel que la lengua desempeña en el aprendizaje de asignaturas de contenido. Los hallazgos de la investigación aportan datos relevantes relacionados con la formación del profesorado de centros bilingües y la ausencia de evaluación formativa en el contexto del estudio. Así, se observa que el examen escrito prevalece como el instrumento de evaluación más frecuente y que, además, el nivel lingüístico de los alumnos se tiene en cuenta a la hora de calificar la asignatura. A partir de estos resultados se formulan una serie de recomendaciones para el profesorado de las Secciones Bilingües de la Comunidad de Madrid.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: CLIL ; Assessment ; Focus group ; CAM Bilingual Project ; AICLE ; Avaluació ; Focus groups ; Programa Bilingüe de la Comunidad de Madrid ; Evaluación
Publicat a: CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 2 Núm. 1 (2019) , p. 31-42 (Articles) , ISSN 2604-5613

Adreça original: https://revistes.uab.cat/clil/article/view/v2-n1-otto-estrada
DOI: 10.5565/rev/clil.11


12 p, 527.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > CLIL. Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2019-03-12, darrera modificació el 2019-04-05



   Favorit i Compartir