Llengües i aprenentatge [102075]
Birello, Marilisa
Cros Alavedra, Anna
Gracia Abadias, Maria Carmen
Vidal Sape, Artur
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Languages and Learning
Títol variant: Lenguas y aprendizaje
Data: 2019-20
Resum: Aquesta assignatura aporta coneixements bàsics necessaris per a tots els futurs mestres de primària. En concret dóna eines per a la fonamentació i actuació en l'ensenyament de la llengua escrita a totes les matèries dels cicles mitjà i superior, en l'ensenyament de la reflexió sobre els continguts lingüístics amb els nens i nenes, i en les formes d'organitzar les propostes de treball lingüístic a l'aula. Els objectius formatius de l'assignatura, que està previst que s'assoleixin a través d'un procés d'interacció entre alumnes i professors, són: - Aprendre a dissenyar i gestionar entorns, activitats i materials per a l'aula que fomentin l'aprenentatge de la llengua escrita i dels continguts de reflexió sobre la llengua fonamentalment als cicles mitjà i superior de primària. - Conèixer els fonaments teòrics de la didàctica de la llengua i de les ciències afins, que permeten explicar els fenòmens que tenen lloc a l'aula i fer propostes d'innovació per millorar l'aprenentatge en aquests àmbits. - Desenvolupar una actitud reflexiva i indagatòria que permeti detectar punts forts i punts febles en les propostes d'ensenyament i que permeti integrar el treball dels diferents continguts en unitats amb sentit per als infants.
Resum: Esta asignatura aporta los conocimientos básicos necesarios para todos los futuro maestros de primaria. En concreto proporciona instrumentos para la fundamentación y la actuación en la enseñanza de la lengua escrita en todas las materias de los ciclos medio y superior, en la enseñanza de la reflexión sobre los contenidos lingüísticos con los niños y niñas, y en las fromas de organizar las propuestas de trabajo lingüístico en el aula. Los objetivos formativos de la asignatura, que està previsto que se logren a través de un proceso de interacción entre alumnos y profesores, son: - Aprendrer a diseñar i gestionar entornos, actividades y materiales para el aula que fomenten el aprendizaje de la lengua escrita y de los contenidos de reflexión sobre la lengua fundamentalmente en los ciclos medio y superior de primaria. - Conocer los fundamentos teóricos de la didáctica de la lengua y de las ciencias afines que permiten explicar los fenómenos que tienen lugar en el aula y hacer propuestas de innovación para mejorar el aprendizaje de estos ámbitos.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Educació Primària [2500798]
Pla d'estudis: Grau en Educació Primària [896]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
7 p, 114.4 KB

Anglès
7 p, 114.5 KB

Castellà
7 p, 114.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2019-07-05, darrera modificació el 2023-07-22



   Favorit i Compartir