Web of Science: 0 cites, Scopus: 0 cites, Google Scholar: cites
Creative Decoding Tool : una herramienta para la medición de las competencias de los diseñadores. Análisis de los primeros resultados
Martínez Villagrasa, Beatriz (Escola Elisava, Escuela Universitaria de Diseño e Ingeniería de Barcelona)

Títol variant: Creative Decoding Tool : una eina per al mesurament de les competències dels dissenyadors. Anàlisi dels primers resultats
Títol variant: Creative Decoding Tool : a tool for measuring the designers skills
Data: 2019
Resum: Fruto de investigaciones previas, se desarrolla la Creative Decoding Tool (CDT), una encuesta online que mide una serie de competencias centrales en los procesos creativos de los diseñadores y que resulta útil como herramienta para fomentar la reflexión personal. Además, la CDT proporciona una valiosa base de datos sobre estudiantes y profesionales del diseño de todo el mundo. El presente artículo analiza la primera muestra recogida, compuesta por 599 individuos. Los resultados preliminares permiten constatar la existencia de diferencias significativas en las competencias en función de características sociodemográficas y señalan la conveniencia de realizar nuevos análisis conforme la base de datos vaya aumentando.
Resum: Fruit d'investigacions prèvies, es desenvolupa la Creative Decoding Tool (CDT), una enquesta online que mesura una sèrie de competències centrals en els processos creatius dels dissenyadors i que resulta útil com a eina per fomentar la reflexió personal. A més, la CDT proporciona una valuosa base de dades sobre estudiants i professionals del disseny de tot el món. El present article analitza la primera mostra recollida, composta per 599 individus. Els resultats preliminars permeten constatar l'existència de diferències significatives en les competències en funció de característiques sociodemogràfiques i assenyalen la conveniència de realitzar noves anàlisis conforme la base de dades vagi augmentant.
Resum: As a result of previous research, the Creative Decoding Tool (CDT) is developed. An online survey that measures the core competencies in the creative processes of designers, and it is useful as a tool to encourage personal reflection. Also, the CDT provides a valuable database of students and design professionals from around the world. This paper analyzes the first collected sample, composed of 599 individuals. The preliminary results confirm the existence of significant differences in the competences scores according to sociodemographic characteristics. It also shows the convenience of carrying out new analyzes as the database grows.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Diseño ; Competencias ; Creatividad ; Educación en diseño ; Disseny ; Competències ; Creativitat ; Educació en disseny ; Design ; Competencies ; Creativity ; Design education
Publicat a: Grafica, Vol. 7 Núm. 14 (2019) , p. 109-118 (Investigación) , ISSN 2014-9298

Adreça original: https://revistes.uab.cat/grafica/article/view/v7-n14-martinez-esparza-llacer
Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/Grafica/article/view/359566
DOI: 10.5565/rev/grafica.155


10 p, 1.7 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > grafica
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2019-07-09, darrera modificació el 2020-08-02



   Favorit i Compartir