1.
|
|
2.
|
4 p, 432.3 KB |
Club de Directores Creativos de Europa
/
Tena Parera, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Es dona notícia de la celebració a Barcelona de la 32ª edició dels Premis Art Directors Club of Europe · ADCE. Aquesta organització treballa en el camp de la creativitat, la direcció d'art, el disseny i la publicitat. [...] News is given of the celebration in Barcelona of the 32nd edition of the Art Directors Club of Europe · ADCE Awards. This organization works in the field of creativity, art direction, design and advertising. [...] Se da noticia de la celebración en Barcelona de la 32ª edición de los Premios Art Directors Club of Europe · ADCE. Esta organización trabaja en el campo de la creatividad, la dirección de arte, el diseño y la publicidad. [...] News is given of the celebration in Barcelona of the 32nd edition of the Art Directors Club of Europe · ADCE Awards. This organization works in the field of creativity, art direction, design and advertising. [...]
2024 - 10.5565/rev/qp.399
Questiones publicitarias, Vol. 7 Núm. 33 (2024) , p. 37-39 (Reseñas)
|
|
3.
|
17 p, 239.6 KB |
Análisis de una intervención educativa basada en ACAD Toolkit para la mejora del diseño didáctico en futuros docentes
/
Buils, Sara (Universitat Jaume I) ;
Llopis-Nebot, María Ángeles (Universitat Jaume I) ;
Valdeolivas-Novella, Gracia (Universitat Jaume I) ;
Esteve-Mon, Francesc M. (Universitat Jaume I)
Para facilitar el proceso de diseño y análisis didáctico es importante considerar la herramienta ACAD (Activity-Centred Analysis and Design) Toolkit. Esta representa las dimensiones del marco intervinientes en el diseño: el escenario de aprendizaje, la interacción social, las tareas de conocimiento y el enfoque pedagógico. [...] Per facilitar el procés de disseny i anàlisi didàctica és important considerar l'eina ACAD (Activity-Centred Analysis and Design) Toolkit. Aquesta representa les dimensions del marc que intervenen en el disseny: l'escenari d'aprenentatge, la interacció social, les tasques de coneixement i l'enfocament pedagògic. [...] To facilitate the process of educational design and analysis, it is important to consider the ACAD (Activity-Centred Analysis and Design) Toolkit, which represents elements of a framework used in educational design: learning setting, social interaction, knowledge tasks, and pedagogical approach. [...]
2023 - 10.5565/rev/educar.1701
Educar, Vol. 59 Núm. 2 (2023) , p. 315-331 (Monográfico)
|
|
4.
|
8 p, 188.4 KB |
Educar en disseny a secundària mitjançant les píndoles Second Round
/
Huerta, Ricard (Universitat de València)
Second Round és un Projecte d'Innovació Docent Consolidat basat en el foment de l'educació artística a Secundària. Durant el curs 2021-2022 ens hem centrat en qüestions com el disseny i el respecte al planeta, a través dels ODS, apostant per un disseny sostenible. [...] Second Round is an educational innovation project based on the promotion of Art Education in Secondary School. During 2021-2022, we continued with the "Second Round" Project, focusing on issues such as design and respect for the planet, through the SDG, introducing sustainable design. [...]
2023 - 10.5565/rev/grafica.262
Grafica, Vol. 11 Núm. 22 (2023) , p. 179-186 (Ensayos)
|
|
5.
|
10 p, 1.0 MB |
El diseño de los programas de mano cinematográficos (1939-1960)
/
Sallés Diego, Lluís (Elisava, Escola Universitària de Disseny i Enginyeria de Barcelona)
Con este ensayo pretendemos realizar un ejercicio de memoria histórica, centrándonos en el diseño de los programas de mano cinematográficos realizados en España, entre el final de la guerra civil española y los años sesenta. [...] Els programes de mà cinematogràfics realitzats a Espanya, entre el període comprès entre el final de la Guerra Civil espanyola i la dècada dels anys seixanta, van ser peces gràfiques de gran rellevància visual. [...] The aim of this essay is to carry out an exercise in historical memory, focusing on the design of film programmes produced in Spain between the end of the Spanish Civil War and the 1960s. To this end, we have pre-selected five hundred copies, of which one hundred and four have been scanned and a database has been created for subsequent analysis. [...]
2023 - 10.5565/rev/grafica.258
Grafica, Vol. 11 Núm. 22 (2023) , p. 219-228 (Ensayos)
|
|
6.
|
8 p, 517.7 KB |
Creatividad gráfica y síndrome de Down
/
Hontanilla Pizarro, Beatriz (Instituto Superior de Educação e Cièncias-ISEC (Lisboa, Portugal))
La presente investigación forma parte de una tesis doctoral que se está desarrollando en la Universidad de Lisboa. La tesis tiene como objetivo incluir a las personas con síndrome de Down dentro del sector gráfico. [...] Aquesta recerca forma part de la primera fase d'una metodologia quasi-experimental que s'està desenvolupant dins d'una tesi doctoral en la Universitat de Lisboa. L'objectiu d'aquest estudi és validar creativament les peces gràfiques que s'han generat en uns workshops en els quals han participat persones amb i sense síndrome de Down. [...] This research is part of a doctoral thesis that is being developed at the University of Lisbon. The thesis aims to include people with Down's syndrome in the graphic sector. This study seeks to validate the graphic pieces produced by people with and without Down's syndrome in workshops. [...]
2022 - 10.5565/rev/grafica.250
Grafica, Vol. 11 Núm. 21 (2023) , p. 67-73 (Opinión)
|
|
7.
|
8 p, 587.8 KB |
Representación del marco contextual de una investigación en diseño
/
Pozo Puértolas, Rafael (Instituto Superior de Educação e Cièncias-ISEC (Lisboa, Portugal))
En la investigación en diseño es habitual mostrar dudas "caos del creativo" ante ¿qué observar?, y ¿cómo iniciar la exploración? Para aportar soluciones a esta problemática, aquí aportamos un método descriptivo de perfil cualitativo para diseñar la actividad investigadora. [...] En la investigació en disseny és habitual mostrar dubtes "caos del creatiu" davant què cal observar?, i com iniciar l'exploració? Per aportar solucions a aquesta problemàtica aquí aportem un mètode descriptiu de perfil qualitatiu per dissenyar l'activitat investigadora. [...] In design research, it is usual to show doubts "creative chaos" before what to observe? And how to start the scan? To provide solutions to this problem, here we provide a descriptive method of qualitative profile to design the research activity. [...]
2022 - 10.5565/rev/grafica.246
Grafica, Vol. 11 Núm. 21 (2023) , p. 83-89 (Opinión)
|
|
8.
|
8 p, 143.5 KB |
Introduction : The current state of social research methodology in Spain
/
Díaz de Rada, Vidal (Universidad Pública de Navarra. Departamento de Sociología y Trabajo Social) ;
Verd Pericàs, Joan Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
This article introduces the papers published in the monographic issue dedicated to the current state of methodology in social research in Spain. It gives a brief presentation of each of the papers, which have been chosen to offer the widest possible overview, both in relation to their subject matter and in their methodological orientation and the research experience of the authors. [...] El artículo presenta los textos del número monográfico dedicado al estado actual de la metodología en la investigación social en España. El artículo realiza una breve presentación de cada uno de los textos, que han sido elegidos con el objetivo de mostrar un panorama lo más amplio posible, tanto en relación con las temáticas, como en la orientación metodológica y la experiencia investigadora de los autores. [...] L'article presenta els textos del número monogràfic dedicat a l'estat actual de la metodologia en la recerca social a Espanya. L'article realitza una breu presentació de cadascun dels textos, que han estat triats amb l'objectiu de mostrar un panorama el més ampli possible, tant en relació amb les temàtiques, com en l'orientació metodològica i l'experiència investigadora dels autors. [...]
2022 - 10.5565/rev/papers.3078
Papers : revista de sociologia, Vol. 107 Núm. 4 (2022) , p. e3078 (Artículos de monográfico)
|
|
9.
|
6 p, 492.4 KB |
Neurociència, publicitat i disseny : diàleg entre la ciència i la intuïció
/
Navalles Villar, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona)
Les neurociències i les tècniques anomenades de neuromàrketing donen una forma de valoració científica de paràmetres emotius i gustatius de difícil mediació amb altres procediments. Conèixer el perquè interpretem determinats estímuls visuals auditius, gustatius, olfactius i tàctils, ens ho explica l'evolució humana per mitjà de l'estudi de les neurociències. Neuroscience and so-called neuromarketing techniques provide a form of scientific assessment of emotional and taste parameters that are difficult to mediate with other procedures. Knowing why we interpret certain visual, auditory, gustatory, olfactory, and tactile visual stimuli is explained by human evolution through the study of the neurosciences. Las neurociencias y las técnicas denominadas de neuromárketing dan una forma de valoración científica de parámetros emotivos y gustativos de dificil mediación con otros procedimientos. Conocer porqué interpretamos determinados estímulos visuales auditivos, gustativos, olfativos y tactiles, nos lo explica la evolución humana por medio del estudi de las neurociencias.
2022 - 10.5565/rev/qp.372
Questiones publicitarias, Vol. 5 Núm. 29 (2022) , p. 11-15
|
|
10.
|
16 p, 3.7 MB |
Educació artística per sensibilitzar en diversitat sexual
/
Huerta, Ricard (Universitat de València)
Aquesta investigació forma part del projecte "Sensibilització en igualtat de gènere i diversitat sexual mitjançant intervencions artístiques en contextos universitaris" (GV/2020/069). L'objectiu és reflexionar a partir de pràctiques artístiques, elaborant dissenys gràfics, tot incorporant qüestions d'educació en disseny des del taller de gràfica. [...] This research is part of the project "Awareness of gender equality and sexual diver-sity through artistic interventions in university contexts" (GV/2020/069). The aim is to reflect on artistic practices, developing graphic designs, incorporating design and educational issues from the graphics workshop. [...] Esta investigación se enmarca dentro del proyecto "Sensibilización para la igualdad de género y la diversidad sexual a través de intervenciones artísticas en contextos universitarios" (GV/2020/069). [...] Ikerketa hau "Sentsibilizazioa genero berdintasunean eta sexu aniztasunaren arintzea esku hartze artistikoen unibertsitate testuinguruetan" (GV / 2020/069) proiektuaren barruan kokatu zen. Helburua praktika artistikoen oinarrian hausnartzea da, diseinu grafikoak landuz, tailer grafikoen diseinuetan hezkuntzako galderak sartuz. [...] Esta investigação fez parte do projeto "Sensibilização para a igualdade de género e mitigação da diversidade sexual de intervenções artísticas em contextos universitários" (GV / 2020/069). [...]
2021 - 10.5565/rev/grafica.219
Grafica, Vol. 10 Núm. 20 (2022) , p. 113-127 (Investigación)
|
|