visitant ::
identificació
|
|||||||||||||||
Cerca | Lliura | Ajuda | Servei de Biblioteques | Sobre el DDD | Català English Español |
Pàgina inicial > Materials acadèmics > Guies docents > Història de la Psicologia |
Títol variant: | History of Psychology |
Títol variant: | Historia de la Psicología |
Data: | 2019-20 |
Resum: | Es tracta d'una assignatura de primer amb la que l'estudiant entra en contacte a l'iniciar els seus estudis. A través d'ella coneixerà la psicologia com una ciència que té una llarga història i un determinat desenvolupament a través del temps. Al final del semestre l'alumne ha de ser capaç de: 1. Identificar algunes figures històriques rellevants que configuren la Història de la Psicologia i coneixement sobre experiències, trajectòries i rols de algunes dones en l'àmbit de la psicologia al mòn modern. 2. Identificar els diferents sistemes i teories psicològics produïts al llarg del temps. 3. Distingir els diferents moviments i corrents psicològiques dins del desenvolupament històric de la Psicologia. 4. Coneixement i reflexió sobre les consequencies de les teories psicològiques en relació a les desigualtats de gènere. i les diferents formes de sexisme a les societats. 1 5. Relacionar els diferents enfocaments i tradicions psicològiques, els seus acords i els seus desacords, dins del recorregut de la Història de la Psicologia. 6. Descriure les diferents propostes de la psicologia aplicada i professional produïdes dins de la Història de la Psicologia. 7. Identificar els diversos models epistemològics de la ciència i la seva aparició dins del marc de la Història de la Psicologia. 8. Relacionar els diferents mètodes d'investigació psicològica, les seves funcions, característiques i limitacions dins del marc de desenvolupament de la Història de la Psicologia. |
Resum: | Se trata de una asignatura de primero con la que el estudiante entra en contacto al iniciar sus estudios. A través de ella conocerá la psicología como una ciencia que tiene una larga historia y un determinado desarrollo a través del tiempo. Al final del semestre el alumno debe ser capaz de: 1. Identificar algunas figuras históricas relevantes que configuran la Historia de la Psicología y un conocimiento sobre las experiencias, trayectorias y roles de algunas mujeres en el ámbito de la psicología en el mundo moderno. 2. Identificar los diferentes sistemas y teorías psicológicos producidos a lo largo del tiempo. 3. Distinguir los diferentes movimientos y corrientes psicológicas dentro del desarrollo histórico de la Psicología. 4. Conocimiento y reflexión sobre las consecuencias de las toerías psicológicas en relación a la desigualdad de género i las diferentes formas de sexismo en la sociedad. 5. Relacionar los diferentes enfoques y tradiciones psicológicas, sus similitudes y diferencias, que aparecen 1 5. Relacionar los diferentes enfoques y tradiciones psicológicas, sus similitudes y diferencias, que aparecen en el recorrido histórico de la psicología. 6. Describir las diferentes propuestas de la psicología aplicada y profesional producidas dentro de la Historia de la Psicología. 7. Identificar los diversos modelos epistemológicos de la ciencia y su aparición dentro del marco de la Historia de la Psicología. 8. Relacionar los diferentes métodos de investigación psicológica, sus funciones, características y limitaciones dentro del marco de desarrollo de la Historia de la Psicología. |
Drets: | Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Llengua: | Català, anglès, castellà |
Titulació: | Psicologia [2502443] |
Pla d'estudis: | Grau en Psicologia [954] |
Document: | Objecte d'aprenentatge |
Català 6 p, 109.0 KB |
Anglès 5 p, 106.5 KB |
Castellà 5 p, 106.8 KB |