Web of Science: 0 cites, Scopus: 0 cites, Google Scholar: cites
Las trayectorias profesionales de los estudiantes de máster en Educación : un análisis desde las expectativas y la transición
Justiniano Domínguez, María Delia (Universidad Católica Boliviana. Facultad de Educación)

Títol variant: Les trajectòries professionals dels estudiants de màster en Educació : una anàlisi des de les expectatives i la transició
Títol variant: Professional trajectories of master's students in education : an analysis of expectations and transition
Data: 2019
Resum: El artículo describe la realidad de los estudios postgraduales en Educación en el contexto boliviano. Los cambios estructurales de la educación superior boliviana exigen el análisis de la formación desde dos puntos de vista: el sociocognitivo y el estructural. A partir del fundamento que permiten establecer las teorías estructuralistas de Lent, Cabrera, Tinto, Pascarella y Terenzini, entre otros, se presenta un postulado centrado en el análisis sobre las trayectorias universitarias, los itinerarios de la formación postgradual, las teorías sobre la transición y las expectativas de los alumnos. El método utilizado en la investigación es de carácter cuantitativo y sirve para definir las características del instrumento de recolección de datos y el procedimiento para su aplicación. Los resultados permiten visualizar elementos clave como la procedencia académica, la elección de los estudios, el proyecto profesional y el cumplimiento de objetivos que permiten estructurar procesos de trayectoria universitaria.
Resum: L'article descriu la realitat dels estudis de postgrau en el context bolivià, específicament se centra en els màsters en Educació que s'imparteixen a la ciutat de Santa Cruz (Bolívia). Els canvis estructurals de l'educació superior boliviana exigeixen que la formació sigui analitzada des de dos punts de vista: el sociocognitiu i l'estructural. A partir del fonament que permeten establir les teories estructuralistes de Lent, Cabrera, Tinto, Pascarella i Terenzini, entre d'altres, es presenta un postulat centrat en l'anàlisi sobre les trajectòries universitàries, els itineraris de la formació postgradual, les teories sobre la transició i les expectatives dels alumnes. El mètode utilitzat en la recerca és de caràcter quantitatiu i serveix per definir les característiques de l'instrument de recol·lecció de dades i el procediment per aplicar-les. Els resultats permeten visualitzar elements clau com ara la procedència acadèmica, l'elecció d'estudis, el projecte professional i el compliment d'objectius que permeten estructurar processos de trajectòries universitàries.
Resum: This article describes the reality of master's programs in education in Santa Cruz, Bolivia. Current changes in Bolivian higher education are analyzed from a socio-cognitive and structural approach. Based on the works of Lent, Cabrera, Tinto Pascarella and Terenzini, university trajectories, postgraduate educational itineraries, and transition and expectancy theories are analyzed. A quantitative method was used to define the features of the data collection instrument and process. The results reveal that academic background, choice of degree and the achievement of objectives are key in structuring postgraduate trajectory processes.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Expectativa ; Transición ; Universidad ; Motivación para los estudios ; Transició ; Universitat ; Motivació per als estudis ; Expectations ; Transition ; University ; Academic motivation
Publicat a: Educar, Vol. 55 Núm. 2 (2019) , p. 419-434 (Monográfico) , ISSN 2014-8801

Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v55-n2-justiniano
Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/Educar/article/view/359303
DOI: 10.5565/rev/educar.1040


16 p, 186.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2019-07-16, darrera modificació el 2020-01-03



   Favorit i Compartir