Introducció a la Gestió de la Innovació [102163]
Verge Mestre, Xavier
Salabert Parramon, Ramon
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Additional title: Introduction to Innovation Management
Additional title: Introducción a la Gestión de la Innovación
Date: 2019-20
Abstract: OBJECTIUS PEL ALUMNE: Una visió de la innovació com un procés integrat al negoci en el context de la empresa, aprofundint en el desenvolupament de competències organitzatives per innovar i en la dinàmica especifica de la innovació tecnològica. Abordar el tema des de la perspectiva estratègica, organitzativa i operativa. Entendre la importància de la gestió de la innovació en un entorn empresarial caracteritzat per la incertesa. Identificar els vectors que les organitzacions tenen que gestionar per obtenir una innovació amb èxit . Entendre la innovació com el resultat d'una estratègia de negoci. Conèixer els mecanismes legals de la propietat intel·lectual. Valorar el talent de les persones i els equips de treball, com un factor clau d'un procés innovador. VECTORS CLAU QUE CAL FOMENTAR ALS ALUMNES PER OBTINDRE EXIT EN AQUEST AMBIT: Conèixer que és la innovació i com s'insereix en els processos productius Diferents models de innovació i quan aplicar-los: intraemprenedoria, open innovation, innovació 1 Diferents models de innovació i quan aplicar-los: intraemprenedoria, open innovation, innovació corporativa, transferència de tecnologia Analitzar les claus de les tecnologies disruptives i les organitzacions exponencials Incloure la innovació en la estratègia de les empreses Elaborar un roadmap de innovació alineat amb la estratègia de les organitzacions Quin paper juga el client en la innovació i quines son les eines de generació de costumer insight El rol dels equips de treball i el talent per obtenir el màxim rendiment de la innovació Analitzar els diferents models de finançament de la innovació Coneixement de les eines més rellevants utilitzades per la generació de innovació a les organitzacions tant industrials com de serveis.
Abstract: OBJETIVOS PARA EL ALUMNO: Una visión de la innovación como un proceso integrado al negocio en el contexto de la empresa, profundizando en el desarrollo de competencias organizativas para innovar y en la dinámica específica de la innovación tecnológica. Abordar el tema desde la perspectiva estratégica, organizativa y operativa. Entender la importancia de la gestión de la innovación en un entorno empresarial caracterizado por la incertidumbre. Identificar los vectores que las organizaciones tienen que gestionar para obtener una innovación con éxito. Entender la innovación como el resultado de una estrategia de negocio. Conocer los mecanismos legales de la propiedad intelectual. Valorar el talento de las personas y los equipos de trabajo, como un factor clave de un proceso innovador. VECTORES CLAVE QUE HAY QUE FOMENTAR A LOS ALUMNOS PARA QUE OBTENGAN EXITO EN ESTE ÁMBITO: 1 Conocer que es la innovación y cómo se imbrinca en los procesos productivos Diferentes modelos de innovación y cuando aplicarlos: intraemprendeduría, open innovation, innovación corporativa, transferencia de tecnología Analizar las claves de las tecnologías disruptivas y las organizaciones exponenciales Incluir la innovación en la estrategia de las empresas Elaborar un roadmap de innovación alineado con la estrategia de las organizaciones ¿Qué papel juega el cliente en la innovación y cuáles son las herramientas de generación de costumer insight El rol de los equipos de trabajo y el talento para obtener el máximo rendimiento de la innovación Analizar los diferentes modelos de financiación de la innovación Conocimiento de las herramientas más relevantes utilizadas para la generación de innovación en las organizaciones tanto industriales como de servicios.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català, anglès, castellà
Studies: Grau en Empresa i Tecnologia [2501232] ; Grau en Gestió Aeronàutica [2501233]
Study plan: Pla d' Estudis de Gestió Aeronàutica [829] ; Pla d' Estudis d'Empresa i Tecnologia [948]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 109.7 KB

Anglès
6 p, 109.7 KB

Castellà
6 p, 110.4 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Course guides

 Record created 2019-07-19, last modified 2024-01-27



   Favorit i Compartir