The role of interaction in the development of the students' writing skills. A study using model texts as feedback
Montgé Ginés, Laia
Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2019
Descripció: 69 p.
Resum: Using model texts as a corrective feedback technique is believed to provide students with meaningful feedback, which could lead to the improvement of their writing skills. The aim of this study is to determine whether interaction among peers and with the teacher generated by the use of model texts as feedback has a positive effect on the development of the students' writing skills. To do so, the focus has been put on the differences between the students' initial and final texts. A qualitative and interpretative analysis has been conducted to see whether these differences could be attributed to the discussion during the interactional phase. The results confirm the expectations, although further research is advisable to gain a better understanding of this type of feedback.
Resum: L'ús de textos model com a tècnica de feedback correctiu pot proporcionar als estudiants un feedback rellevant, que podria conduir a la millora de la seva expressió escrita. L'objectiu d'aquest estudi és determinar si la interacció amb els companys i amb el professor durant l'ús de textos models com a feedback té un efecte positiu en el desenvolupament de l'expressió escrita dels alumnes. Per tal de dur-lo a terme, s'ha posat el focus en les diferències entre els primers textos dels estudiants i les seves històries finals. S'ha realitzat un anàlisi qualitatiu i interpretatiu per veure si aquestes diferències es podrien atribuir a la discussió durant la fase de la interacció. Els resultats confirmen les expectatives, tot i que és aconsellable seguir fent recerca sobre aquest tema, per tal d'aconseguir una millor comprensió sobre aquest tipus de feedback.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Col·lecció: Facultat de Ciències de l'Educació. Màster universitari en formació de professorat d'educació secundària obligatòria
Document: masterThesis
Matèria: Ensenyament eficaç ; Ensenyament correctiu ; Comunicació escrita ; Redacció (Literatura) ; Escriptura -- Ensenyament correctiu ; Interacció educativa ; Educació secundària obligatòria ; Treball en equip -- Educació secundària obligatòria

adreça alternativa: https://hdl.handle.net/2072/359702


Adreça original
69 p, 2.9 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Ciències de l'Educació, TFM

 Registre creat el 2019-07-30, darrera modificació el 2021-06-12



   Favorit i Compartir