Aprendizaje basado en el trabajo : trayectorias laborales discontinuas
Martin, Antonio (Martin Artiles)
(Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT))
Lope Peña, Andreu (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT))
Carrasquer, Pilar, 1957-
(Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT))
Molina Romo, Óscar 1962-
(Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT))
Títol variant: |
Work based learning : discontinuous pathway |
Data: |
2019 |
Resum: |
Los contratos de aprendizaje y formación y de prácticas facilitan la transición al mercado de trabajo. Pero para la mayoría de los jóvenes, las trayectorias laborales que derivan de ellos son discontinuas y desestructuradas. Esos contratos, en tanto que formas de aprendizaje basado en el trabajo, no influyen positivamente en las trayectorias de los jóvenes, como teóricamente sería de esperar. La discontinuidad de las trayectorias estriba en la legislación, en las características estructurales del mercado de trabajo y en las prácticas empresariales. |
Resum: |
Learning and training contracts facilitate the transition to the labour market. But for the majority of young people, the labour trajectories that derive from them are discontinuous and unstructured. Such contracts, as forms of work-based learning, do not positively influence on the trajectories of Young people, as theoretically would have to be expected. The discontinuity of trajectories lies in legislation, the structural characteristics of the labour market and in managerial practices. |
Ajuts: |
Ministerio de Economía y Competitividad CSO-2015-681134-R
|
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Llengua: |
Castellà |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: |
Trayectoria ;
Transición ;
Formación ;
Contratos aprendizaje ;
Formación y prácticas ;
Trajectory ;
Transition ;
Formation ;
Learning by doing ;
Training and practices |
Publicat a: |
Cuadernos de relaciones laborales, Vol. 37, Num. 1 (2019) , p. 203-229, ISSN 1131-8635 |
Adreça alternativa: https://revistas.ucm.es/index.php/CRLA/article/view/63826
DOI: 10.5209/CRLA.63826
El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca >
Documents dels grups de recerca de la UAB >
Centres i grups de recerca (producció científica) >
Ciències socials i jurídiques >
Centre d’Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT)Articles >
Articles de recercaArticles >
Articles publicats
Registre creat el 2019-09-02, darrera modificació el 2023-11-10