Google Scholar: cites,
10 taules periòdiques per a un any ple de química : una revisió de l'Any Internacional de la Taula Periòdica als centres de secundària de Catalunya
Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)

Títol variant: 10 periodic tables for a year filled with chemistry : a revision of the International Year of the Periodic Table in secondary schools in Catalonia
Data: 2019
Resum: En motiu de l'Any Internacional de la Taula Periòdica (AITP), molts centres educatius s'han sumat a la celebració i s'han dut a terme una gran varietat d'activitats i iniciatives, especialment a secundària. na de les activitats estrella ha consistit en involucrar l'alumnat en la elaboració de tota mena de taules periòdiques, i moltes aules, passadissos i façanes de centres educatius s'han vist plenes de noms d'elements químics, de nombres atòmics, de grups i de períodes. Però com són aquestes taules? En aquest article, i seguint el mateix afany que Mendeléiev de classificar i ordenar, hem volgut realitzar una síntesi dels diversos productes que s'han generat en el context escolar. L'objectiu d'aquest recull és reconèixer el treball de tots els docents implicats, i alhora aprofitar l'oportunitat per reflexionar sobre l'ensenyament i aprenentatge de la química a partir de les contribucions de les diverses propostes realitzades.
Resum: Many schools have joined the celebration of the International Year of the Periodic Table (AITP) and have carried out a wide variety of activities and initiatives, especially in secondary schools. One of the main activities has been to involve students in the elaboration of all kinds of periodic tables, and many classrooms, corridors and facades of educational centers have been filled with names of chemical elements, atomic numbers, groups and periods. But how are these tables? In this article, and following Mendelieviev's desire to classify and order, we wanted to synthesise the various products that were generated in the school context. The aim of this collection is to recognize the work of all the teachers involved, and at the same time take the opportunity to reflect on the teaching and learning of chemistry based on the contributions of the various proposals made.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Taula periòdica ; Secundària ; Química ; Periodic table ; Secondary ; Chemistry
Publicat a: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 38 (2019) , p. 27-35 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències) , ISSN 1699-6712

Adreça original: https://revistes.uab.cat/ciencies/article/view/n38-grimalt-lopez
Adreça alternativa: https://doi.org/10.5565/rev/ciencies.413
DOI: 10.5565/rev/ciencies.413


9 p, 866.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Ciències
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2019-11-08, darrera modificació el 2021-08-07



   Favorit i Compartir