Google Scholar: cites
Profesionales del futuro : la formación por competencias a través de la co-presentación
Graell Martín, Mariona (Universitat Internacional de Catalunya)

Data: 2020
Resum: Este artículo presenta una experiencia práctica que permite desarrollar distintas competencias de la asignatura de aprendizaje de las lenguas y lectoescritura III en una sola actividad. En la Universidad Internacional de Catalunya la co-presentación propone a los estudiantes unificar distintos saberes para dar respuesta a un reto específico de materia: presentando, analizando y evaluando un trabajo elaborado por otro equipo de estudiantes. Para el desarrollo de esta estrategia metodológica cabe tener en cuenta algunas consideraciones como el contexto, la planificación de la asignatura y la preparación del profesorado universitario en cuestiones participativas para su funcionamiento. Una experiencia universitaria que propone revisar praxis docentes clásicas y complementarlas con otras más activas para una preparación profesional en competencias. De este modo se busca aplicar las competencias de materia, de titulación y las transversales de forma operativa mediante la sistematización de la actividad de co-presentación.
Resum: This article presents a practical experience that allows to develop different competences of the language learning and literacy III subject in a single activity. At the Universitat International de Catalunya, the co-presentation proposes students to unify different knowledge to respond to a specific subject matter challenge: presenting, analyzing and evaluating a work prepared by another team of students. For the development of this methodological strategy it is possible to take into account some considerations such as the context, the planning of the subject and the preparation of university professors in participatory issues for its operation. A university experience that proposes to review classic teaching praxis and complement them with more active ones for a professional preparation in competence. In this way, it is sought to apply the subject, qualification and transversal competences in an operative way through the systematization of the co-presentation activity.
Resum: Aquest article presenta una experiència pràctica que permet desenvolupar diferents competències de l'assignatura d'aprenentatge de les llengües i lectoescriptura III en una sola activitat. A la Universitat Internacional de Catalunya la co-presentació proposa als estudiants unificar diferents sabers per donar resposta a un repte específic de matèria: presentant, analitzant i avaluant un treball elaborat per un altre equip d'estudiants. Per al desenvolupament d'aquesta estrategia metodològica cal tenir en compte algunes consideracions com el context, la planificació de l'assignatura i la preparació del professorat universitari en qüestions participatives per al seu funcionament. Una experiencia universitària que proposa revisar praxis docents clàssiques i complementar-les amb altres més actives per a una preparació professional en competències. D'aquesta manera es busca aplicar les competències de matèria, de titulació i les transversals de forma operativa mitjançant la sistematització de l'activitat de la co-presentació.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Innovación docente ; Capacidad crítica ; Educación superior ; Participación ; Trabajo en grupo ; Innovació docent ; Capacitat crítica ; Educació superior ; Participació ; Treball en grup ; Teaching innovation ; Critical ability ; Higher education ; Participation ; Group work
Publicat a: CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 3 Núm. 1 (2020) , p. 45-55 (Innovation & Knowledge Transfer) , ISSN 2604-5613

Adreça original: https://revistes.uab.cat/clil/article/view/v3-n1-graell
DOI: 10.5565/rev/clil.39


11 p, 531.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > CLIL. Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2020-01-31, darrera modificació el 2021-08-07



   Favorit i Compartir