Web of Science: 0 cites, Scopus: 0 cites, Google Scholar: cites
Qualificació en l'ús docent de la pissarra digital interactiva : desenvolupament d'una rúbrica per avaluar mestres
Domínguez García, Santiago (Universitat Rovira i Virgili)
Palau Martin, Ramon (Universitat Rovira i Virgili)

Títol variant: Calificación en el uso docente de la pizarra digital interactiva : desarrollo de una rúbrica para evaluar a maestros
Títol variant: Qualifying the use of interactive whiteboards by teachers : Development of a rubric for assessing teachers
Data: 2020
Resum: Aquest treball tracta de respondre la necessitat de poder avaluar les habilitats docents en l'ús de la pissarra digital interactiva (PDI) creant una nova eina: la rúbrica. La PDI és ja una realitat emergent a les aules i per aquest motiu cal avaluar si els mestres que l'empren tenen adquirides prou habilitats per utilitzar-la i per crear els recursos que calguin per treballar-hi. La investigació ha estat realitzada seguint la metodologia Educational Design Research, que marcarà els passos que seguirem durant el procés. La confecció de la rúbrica consta de diferents fases i els resultats obtinguts demostren que compleix l'objectiu pel qual ha estat creada: avaluar de forma completa i acurada l'ús docent de la PDI i la creació de recursos per a aquest tipus d'eina.
Resum: El presente trabajo trata de responder a la necesidad de poder evaluar las habilidades docentes en el uso de la pizarra digital interactiva (PDI) creando una nueva herramienta: la rúbrica. La PDI es ya una realidad emergente en las aulas y por este motivo resulta importante evaluar si los maestros que la emplean tienen adquiridas suficientes habilidades para utilizarla y para crear los recursos necesarios para trabajar con ella. La investigación ha sido realizada mediante la metodología Educational Design Research, que marcará los pasos a seguir durante el proceso. La confección de la rúbrica consta de diferentes fases y los resultados obtenidos demuestran que cumple el objetivo por el que ha sido creada: evaluar de forma completa y ajustada el uso docente de la PDI y la creación de recursos para dicho tipo de aparatos tecnológicos.
Resum: This project attempts to address the need to assess teaching skills in the use of interactive whiteboards (IWBs) through the creation of a new tool: a rubric. IWBs are already an emerging reality in the classroom. For this reason, it is of interest to determine if teachers have acquired the necessary skills to use IWBs and create IWB resources. Educational design research methodology is used to mark the steps in the process. The rubric was developed in different phases. The results show that the rubric fulfills the purpose for which it was created: to fully and properly assess the educational use of IWBs and the creation of IWB resources.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Pissarra digital ; Avaluació docent ; PDI ; Pizarra digital ; Rúbrica ; Evaluación docente ; TIC ; IWB ; Interactive whiteboard ; Rubric ; Teacher assessment ; ICT
Publicat a: Educar, Vol. 56 Núm. 1 (2020) , p. 35-59 (Monográfico) , ISSN 2014-8801

Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v56-n1-dominguez-palau
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/370815
DOI: 10.5565/rev/educar.995


25 p, 303.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2020-01-31, darrera modificació el 2021-12-11



   Favorit i Compartir