How can familiarization with task structure and expectation influence the willingness to communicate (WTC) in L2 in students of 4th of ESO during the task of mock job interviews with their classmates?
Chávez Pozo, Josselyn
Simon Auberach, Jill, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials

Date: Juny 2020
Description: 49 pag.
Abstract: This research paper aims to help SLA students enhance their willingness to communicate (WTC), and in order to achieve so, it suggests a change of the teacher's focus. According to the theoretical framework on second language acquisition (SLA) once the student becomes aware of which situational learning technique is better for them, they use this information to ameliorate their communication skills in the L2, and how their teachers react to their progressive learning can have a big influence on their WTC. The data collected for this research was obtained through the triangulation of three main sources; the active observation of ten students in their last year of ESO during different tasks (peer-topeer, small group, and group activities), the surveys filled by those students on their own perceived communication abilities in the L2, and a questionnaire answered by their English teacher on their performance in class and their CEFR equivalence of language level. The author of the following research presents ten activities which include a sociocultural discourse analysis, and put an emphasis on the qualitative approach. The objective of this scheme is to promote oral participation in the classroom context (CIC) providing the students with a better opportunity to enhance their communicative skills.
Abstract: Esta investigación tiene como objetivo ayudar a los estudiantes de L2 a incrementar su voluntad de comunicación y que el enfoque de el/la maestro/a cambie para poder conseguirlo. Basándose en el marco teórico de adquisición de una segunda lengua (SLA) una vez los estudiantes qué técnicas de aprendizaje situacional benefician su comprensión de la lengua meta usan esta información para mejorar su destreza comunicativa en la L2, y la reacción que tengan sus maestros/as a su aprendizaje progresivo puede tener una gran influencia su voluntad de comunicación (WTC). Los datos recogidos para esta investigación se obtuvieron a través de la triangulación de tres fuentes principales; la observación activa de diez estudiantes en su último curso de ESO durante diferentes tareas (interpares, grupos reducidos y actividades grupales), las encuestas que rellenaron sobre su auto percepción de su habilidad comunicativa y un cuestionario contestado por su profesora de inglés sobre su producción en clase y la equivalencia en de su nivel lingüístico (CEFR). La autora de esta investigación presenta diez actividades que incluyen un discurso analítico sociocultural y enfatizan el enfoque cualitativo. El objetivo de esta propuesta es promover la participación del alumnado en la lengua meta en el contexto de la clase así como proveer a los estudiantes con una mayor oportunidad para desarrollar sus habilidades comunicativas.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Anglès
Series: Facultat de Ciències de l'Educació. Màster universitari en formació de professorat d'educació secundària obligatòria
Document: Treball de fi de postgrau
Subject: Educació secundària obligatòria ; Anglès ; Llengua segona ; Adquisició ; Comunicació en l'educació ; Interacció educativa ; Aprenentatge actiu ; Treball de grup en educació ; Willingness to Communicate (WTC) ; Self-assessment ; Anxiety ; Classroom Interactional Competence (CIC) ; Affiliation Motives ; Interactional Competence (IC)



49 p, 5.6 MB

The record appears in these collections:
Research literature > Dissertations > Education Sciences. MT

 Record created 2020-07-26, last modified 2023-11-10



   Favorit i Compartir