Generador d'escenaris sintètics particulars amb tècniques heurístiques per algoritmes oportunistes
Torres Codina, Marçal
Freire Bastidas, Diego Mauricio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions)
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Additional title: Particular synthetic scenario generator with heuristic techniques for opportunistic algorithms
Additional title: Generador de escenarios sintéticos particulares con técnicas heurísticas para algoritmos oportunistas
Date: 2020
Abstract: Aquest treball és un programa realitzat en Java que genera nodes i els moviments en el temps d'aquests en un escenari sintètic. L'objectiu del treball és donar valors d'entrada al programa, aquest valors són densitat, dispersió i centralitat basada en clústers, on apliquem la base d'algoritmes genètics per tal de millorar les característiques del escenari. La millora de les característiques de l'escenari s'aconsegueix alterant el recorregut dels nodes que el conformen. La primera alteració és trobar el punt mig de la posició de dos nodes en tots els temps i així es crea un nou recorregut per al node fill. La segona alteració és la del camí compartit, això significa que del node pare obtenim la meitat del recorregut que ha fet, per exemple, dos posicions a la dreta, tres posicions a baix. . . fins la meitat del recorregut i fem el mateix amb el node mare i així el fill té la meitat del recorregut del pare i l'altre meitat del recorregut de la mare. Es realitzen aquestes funcions amb tots els nodes de l'escenari i es tornen a comprovar les característiques de l'escenari. Aquests mètodes els anomenem generacions, realitzem tantes generacions com siguin necessàries, el programa et retorna un document de text amb els nodes per TheOne Simulator.
Abstract: This work is a program made in Java that generates nodes and their moviments in time in a synthetic scenario. The aim of the work is to give input values to the program, these values are density, dispersion and centrality based on clusters, where we apply the basis of genetic algorithm in order to improve the characteristics of the scenario. Improving the characteristics of the scenario is achived by altering the path of the nodes that make it up. The first alteration is to find the midpoint of the position of two nodes at all times and thus a new path is created for the child node. The second alteration is that of the shared path, this means that from the parent node we get half of the path that has made, for exemple, two positions on the right, three positions down. . . to the middle of the path and we do the same with the mother node and so the child has half of the father's path and the other half of the mother's path. These functions are performed with all nodes in the scenario and the characteristics of the scenario are checked again. We call these methods generations, we perform as many generations as necessary, the program retorns you a text document with the nodes by TheOne Simulator.
Abstract: Este trabajo es un programa realizado en Java que genera nodos y los movimientos en el tiempo de estos en un escenario sintético. El objetivo del trabajo es dar valores de entrada al programa, estos valores son densidad, dispersión y centralidad basada en clústeres, donde aplicamos la base de algoritmos genéticos para mejorar las características del escenario. La mejora de las características del escenario se consigue alterando el recorrido de los nodos que lo conforman. La primera alteración es encontrar el punto medio de la posición de dos nodos en todos los tiempos y así se crea un nuevo recorrido para el nodo hijo. La segunda alteración es la del camino compartido, esto significa que del nodo padre obtenemos la mitad del recorrido que ha hecho, por ejemplo, dos posiciones a la derecha, tres posiciones abajo . . . hasta la mitad del recorrido y hacemos lo mismo con el nodo madre y así el hijo tiene la mitad del recorrido del padre y la otra mitad del recorrido de la madre. Se realizan estas funciones con todos los nodos del escenario y se vuelven a comprobar las características del escenario. Estos métodos los llamamos generaciones, realizamos tantas generaciones como sean necesarias, el programa te devuelve un documento de texto con los nodos para TheOne Simulator.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Català
Studies: Grau en Enginyeria Informàtica [2502441]
Study plan: Enginyeria Informàtica [958]
Document: Treball final de grau ; Text
Subject area: Menció Tecnologies de la Informació
Subject: Java ; Algoritmes oportunistes ; Xarxes oportunistes ; Programa generador d'escenaris ; Algoritmes genètics ; Tècniques heurístiques ; Projecte java ; TheOne Simulator ; Algoritmos oportunistas ; Redes oportunistas ; Programa generador de escenarios ; Algoritmos genéticos ; Técnicas heurísticas ; Proyecto java ; Opportunistic algorithm ; Opportunistic network ; Scenario generator program ; Genetic algorithm ; Heuristic technique ; Java project



8 p, 680.0 KB

The record appears in these collections:
Research literature > Bachelor's degree final project > School of Engineering. TFG

 Record created 2020-09-02, last modified 2023-07-22



   Favorit i Compartir