El tabú de la menstruación en publicidad
Font Jiménez, Júlia
Terrón Blanco, José Luis, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Additional title: El tabú de la menstruació en publicitat
Additional title: The menstruation's taboo in advertising
Date: 2020
Description: 126 pag.
Abstract: En aquest Treball de Fi de Grau s'ha investigat al voltant del tabú, els mites i els recursos que s'han utilitzat per ocultar i explicar la menstruació, tenint en compte diferents experiències i perspectives culturals per a arribar a entendre tot el que conforma aquest tabú. També s'ha analitzat la representació de la menstruació a través de referències de diferents disciplines artístiques i de la publicitat. A l'anàlisi pràctic, s'han estudiat vint-i-set espots de les tres principals marques de productes per a la menstruació d'Espanya, considerant els anys on suposadament s'ha produït el canvi a la quarta onada feminista.
Abstract: En este Trabajo de Fin de Grado se ha investigado alrededor del tabú, los mitos y los recursos que se han utilizado para ocultar y explicar la menstruación, teniendo en cuenta diferentes experiencias y perspectivas culturales para llegar a entender todo lo que conforma este tabú. También se ha analizado la representación de la menstruación a través de referencias de diferentes disciplinas artísticas y de la publicidad. En el análisis práctico, se han estudiado veinte y siete espots de las tres principales marcas de productos para la menstruación de España, considerando los años donde supuestamente se ha producido el cambio a la cuarta ola feminista.
Abstract: This Final Degree Project has investigated the taboo, myths and resources that have been used to hide and explain menstruation, taking into account different experiences and cultural perspectives to come to understand everything that makes up this taboo. The representation of menstruation through references from different artistic disciplines and advertising has also been analyzed. In the practical analysis, twenty-seven spots from the three main brands of menstrual products in Spain have been studied, considering the years in which the change to the fourth feminist wave has supposedly taken place.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Castellà
Studies: Publicitat i Relacions Públiques [2501935]
Study plan: Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]
Document: Treball de recerca ; Treball final de grau ; Text
Subject: Menstruació ; Publicitat ; Tabú ; Feminisme ; Dones ; Violència envers les dones en els mitjans de comunicació de massa ; Violència simbòlica



126 p, 40.5 MB

The record appears in these collections:
Research literature > Bachelor's degree final project > Faculty of Communication Studies. TFG

 Record created 2020-12-04, last modified 2022-10-22



   Favorit i Compartir