Home > Articles > Published articles > Projectes educatius inclusius a través de les arts en escoles de primària |
Additional title: | Proyectos educativos inclusivos a través de las artes en las escuelas de primaria |
Date: | 2021 |
Abstract: | La presència dels nens i nenes immigrants a les escoles obre la porta a un escenari, que permet incorporar nous coneixements i enriquir el currículum escolar de l'alumnat amb el patrimoni artístic i cultural dels/les nouvinguts/des. En el marc d'unes pràctiques professionalitzadores del Grau d'Educació Primària, s'ha desenvolupat un projecte d'intervenció interdisciplinària i inclusiva d'educació a través de les Arts, que té com a principal objectiu fer front a l'exclusió social que solen trobar les persones d'aquests col·lectius minoritaris i d'afavorir el desenvolupament de la competència intercultural de les futures mestres. Aquesta metodologia emprada pot extrapolar-se a altres contextos educatius. |
Abstract: | La presencia de los niños y niñas inmigrantes en las escuelas abre la puerta a un escenario que permite incorporar nuevos conocimientos y enriquecer el currículo escolar del alumnado con el patrimonio artístico y cultural de los/las recién llegados/das. En el marco de unas prácticas profesionales del Grado de Educación Primaria, se ha desarrollado un proyecto de intervención interdisciplinar e inclusiva de educación a través de las Artes, que tiene como principal objetivo hacer frente a la exclusión social que suelen encontrar las personas de estos colectivos minoritarios y favorecer el desarrollo de la competencia intercultural de los futuros maestros y maestras. La metodología empleada puede extrapolarse a otros contextos educativos. |
Rights: | Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Language: | Català i Castellà |
Document: | Article ; divulgació ; Versió publicada |
Published in: | UAB divulga, Juny 2021, ISSN 2014-6388 |
Català 3 p, 617.9 KB |
Español 3 p, 641.4 KB |