Experiències docents sobre l'ensenyament transdisciplinari
Saura Mas, Sandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia)
Álvarez Cobo, Yolanda (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació)
Blanco-Romero, Asunción (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
Ritondale, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació)
Barrera, Jaume, 1954- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)

Títol variant: Experiencias docentes sobre la enseñanza transdisciplinar
Data: 2021
Resum: Les societats són cada vegada més complexes, i es requereixen noves maneres d'ensenyar que permetin aplicar perspectives que integrin la realitat actual. En aquest article, investigadors de la Facultat de Ciències de l'Educació presenten el resum del seu llibre, fruit de les experiències recollides en l'assignatura Societat, Ciència i Cultura, que s'imparteix des de 2009 a alumnes de primer d'educació primària, infantil, social i pedagogia. La idea és estimular en l'alumnat l'interès pel coneixement de les esferes social, natural i cultural, integrant classes coordinades amb molt diverses disciplines. Aquesta podria ser una manera d'ajudar-los a enfrontar-se a problemes reals i a desenvolupar un pensament crític.
Resum: Las sociedades son cada vez más complejas, y se requieren nuevas maneras de enseñar que permitan aplicar perspectivas que integren la realidad actual. En este artículo, investigadores de la Facultad de Ciencias de la Educación presentan el resumen de su libro, fruto de las experiencias recogidas en la asignatura Sociedad, Ciencia y Cultura, que se imparte desde 2009 a alumnos de primero de educación primaria, infantil, social y pedagogía. La idea es estimular en el alumnado el interés por el conocimiento de las esferas social, natural y cultural, integrando clases coordinadas con muy diversas disciciplinas. Esta podría ser una manera de ayudarles a enfrentarse a problemas reales y a desarrollar un pensamiento crítico.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català i Castellà
Document: Article ; divulgació ; Versió publicada
Publicat a: UAB divulga, Juliol 2021, ISSN 2014-6388



Català
3 p, 837.2 KB

Español
3 p, 837.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > UAB Divulga
Articles > Articles de divulgació

 Registre creat el 2021-07-19, darrera modificació el 2023-10-01



   Favorit i Compartir