Aterratge autònom d'aeronaus d'ala fixa basat en visió
Nogué Bonet, Narcís
Lumbreras Ruiz, Felipe, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació)
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Título variante: Vision based autonomous landing of fixed wing aircrafts
Título variante: Aterrizaje autónomo de aeronaves de ala fija basado en visión
Fecha: 2021
Resumen: Per al meu treball de fi de grau he decidit abordar el problema de l'aterratge autònom en aeronaus d'ala fixa sote normes de vol visual, ja que considero que els mètodes en ús avui en dia no es beneficien tan com podrien dels avenços més recents en tecnologia, principalment en els camps de la intel·ligència artificial i la visió per computador. Proposo que és factible guiar una aeronau d'ala fixa cap a un aterratge control·lat utilitzant només sensors instal·lats a bord i sense cap modificació necessària en la pista d'aterratge utilitzant la visió com a sensor principal, de forma que el procés queda molt simplificat i qualsevol pista és viable per a una aterratge autònom. Considero que en el transcurs del treball he demostrat i justificat que la meva proposta és viable tecnològicament i que solventa les limitacions presentades pels mètodes actuals. Durant el projecte també proposaré un mètode per a l'entrenament completament automàtic i no supervisat per a un sistema d'aquestes característiques.
Resumen: For my research work I have decided to address the problem of autonomous landing in fixed wing aircraft under Visual Flight Rules, as I consider that the methods in use today do not benefit as much as they could from the latest advances in technology, mainly in the fields of artificial intelligence and computer vision. I propose that it is feasible to guide a fixed-wing aircraft to a controlled landing using only on-board sensors and without any necessary runway modification using vision as the main sensor, greatly simplifying the process and making any runway available for autonomous landing. I consider that in the course of my research I have shown and justified that my proposal is technologically viable and that it solves the limitations presented by current methods. During my work I will also show a completely automatic and non-supervised learning method for a system such as the one I propose.
Resumen: Para mi trabajo de fin de grado he decidido abordar el problema del aterrizaje autónomo en aeronaves de ala fiza bajo normas de vuelo visual, ya que considero que los métodos en uso hoy en día no se benefician tanto como podrían de los avances más recientes en tecnología, principalmente en los campos de la inteligencia artificial y la visión por computador. Propongo que es factible guiar una aeronave de ala fija hacia un aterrizaje controlado usando solo sensores instalados a bordo y sin ninguna modificación necesaria a la pista de aterrizaje usando la visión como sensor principal, de manera que el proceso queda muy simplificado y cualquier pista es viable para un aterrizaje autónomo. Considero que en el transcurso de mi trabajo he demostrado y justificado que mi propuesta es viable tecnológicamente y que solventa las limitaciones presentadas por los métodos actuales. Durante el proyecto también propondré un método de entrenamiento completamente automático y no supervisado para un sistema de éstas características.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Català
Titulación: Grau en Enginyeria Informàtica [2502441]
Plan de estudios: Enginyeria Informàtica [958]
Documento: Treball final de grau ; Text
Área temática: Menció Computació
Materia: Aterratge ; Control autònom ; Aeronau ; Ala fixa ; Visió per computador ; Segmentació semàntica ; Aprenentatge no supervisat ; Landing ; Autonomous control ; Aircraft ; Fixed-wing ; Computer vision ; Semantic segmentation ; Non-supervised learning ; Aterrizaje ; Control autónomo ; Aeronave ; Ala fija ; Visión por computador ; Segmentación semántica ; Aprendizaje no supervisado



4.2 MB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de Fin de Grado > Escuela de Ingeniería. TFG

 Registro creado el 2021-07-26, última modificación el 2023-07-22



   Favorit i Compartir