Web of Science: 4 cites, Scopus: 4 cites, Google Scholar: cites,
Young people's voices and science for overcoming toxic relationships represented in sex education
Villarejo Carballido, Beatriz (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Pulido, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Zubiri, Harkaitz (Universidad del País Vasco. Departamento de Didáctica de la Lengua y la Literatura)
Oliver, Esther (Universitat de Barcelona. Departament de Sociologia)

Data: 2022
Resum: The scientific literature has presented evidence of how fiction series impact the socialisation of young people's relationships. However, there is a gap in the evidence on how dialogic interactions overcome the negative impact of the fiction series on the socialisation of toxic relationships. This research analyses dialogic interactions based on scientific evidence related to toxic relationships that contribute to overcoming this type of relationship. First, we developed a communicative content analysis of eight episodes of one of the most-watched fiction series by young people, Sex Education. After that, we conducted four communicative interviews with the young audience to collect their voices about the impact of these toxic relationships represented in this fiction series in their daily conversations. The results indicate that in such cases, there is a need to promote dialogic interactions about this fiction series, focusing the dialogue on which type of masculinity develops a toxic relationship and which, on the contrary, promotes healthy relationships.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Fiction series ; Toxic relationship ; Young ; Socialisation ; Dialogic interaction ; Impact
Publicat a: International journal of environmental research and public health, Vol. 19 (march 2022) , ISSN 1660-4601

DOI: 10.3390/ijerph19063316
PMID: 35329005


12 p, 1.2 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Gabinet de Comunicació i Educació
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2022-04-26, darrera modificació el 2024-01-15



   Favorit i Compartir