Estructura de la Comunicació [103844]
Díez Jiménez, Mercè
Torras Planas, Núria
Castellanos Díaz, Ángel
Reales Guisado, Lluís
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Additional title: Communication Structure
Additional title: Estructura de la Comunicación
Date: 2022-23
Abstract: Aquesta assignatura introdueix l'alumnat en el coneixement dels trets estructurals dels sistemes de mitjans i de les indústries de la comunicació i la cultura (amb un èmfasi especial en el sector audiovisual). Per tal d'entendre els perquès de la seva configuració, es té en compte el marc històric, econòmic, polític, social, cultural i tecnològic en què es desenvolupen, així com els actors polítics, econòmics i socials que els modelen amb el seu comportament i estratègies (organismes reguladors, grups de comunicació, entitats empresarials i professionals. . . ). L'atenció es focalitza principalment en els contextos català i espanyol, emmarcant-los dins de l'Europa occidental i, particularment, dels països mediterranis. Amb tot, també es tenen presents els àmbits internacional i transnacional. L'objectiu central de l'assignatura és desenvolupar una actitud reflexiva i la capacitat de poder analitzar críticament fets comunicatius d'actualitat.
Abstract: This course introduces students to the structural features of media systems and the communication and culture industries (with special attention on audiovisual sector). In order to understand the reasons for their configuration, the historical, economic, political, social, cultural and technological framework in which they develop is taken into account, as well as the political, economic and social actors that shape them with their behavior and strategies (regulatory bodies, communication groups, business and professional entities . . . ). The focus is mainly on the Catalan and Spanish contexts, framing them in Western Europe and, particularly, in the Mediterranean countries, although the international and transnational spheres are also present. The main objective of the subject is to develop a reflective attitude and the ability to critically analyze current events.
Abstract: Esta asignatura introduce el alumnado en el conocimiento de los rasgos estructurales de los sistemas de medios y de las industrias de la comunicación y la cultura (con una atención especial al sector audiovisual). Para entender los porqués de su configuración, se tiene en cuenta el marco histórico, económico, político, social, cultural y tecnológico en el que se desarrollan, así como los actores políticos, económicos y sociales que los modelan con su comportamiento y estrategias (organismos reguladores, grupos de comunicación, entidades empresariales y profesionales. . . ). La atención se focaliza principalmente en los contextos catalán y español, enmarcándolos en la Europa occidental y, particularmente, en los países mediterráneos, aunque también se tienen presentes los ámbitos internacional y transnacional. El objetivo central de la asignatura es desarrollar una actitud reflexiva y la capacidad de poder analizar críticamente hechos comunicativos de actualidad.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català, anglès, castellà
Studies: Comunicació Audiovisual [2501928]
Study plan: Grau en Comunicació Audiovisual [1196] ; Grau en Comunicació Audiovisual [1433]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 109.6 KB

Anglès
6 p, 108.8 KB

Castellà
6 p, 109.6 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Course guides

 Record created 2022-07-08, last modified 2024-04-22



   Favorit i Compartir