Google Scholar: cites
Modelitzem la transferència, degradació i conservació de l'energia amb gots d'aigua i una safata
López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona)
López, Òscar (INS Arraona, Sabadell)

Títol variant: Modelling the transference, degradation, and conservation of energy with glasses of water and a tray
Títol variant: Modelizamos la transferencia, degradación y conservación de la energía con vasos de agua y una bandeja
Data: 2022
Resum: Es presenta una activitat de modelització de l'energia implementada en diferents centres de secundària durant els darrers anys. L'alumnat disposa de gots d'aigua (un dels quals ple) i una safata, i ha de representar les transferències d'energia que consideri tot abocant aigua d'un got a un altre. D'aquesta manera l'alumnat ha de discutir a quina configuració del sistema s'associa l'energia que guanya o perd, què provoca la transferència d'energia i quanta energia segueix sent útil després de cada canvi.
Resum: We present a modeling-based activity implemented in different secondary schools over the last years. In this activity, students have some glasses of water (one of which is full) and a flat tray, and they must represent the energy transfers they consider by pouring water from one glass to another. In this way, students should discuss which system configuration is associated with the gain or lose of energy, what causes the energy transfer, and how much energy is still useful at the end of each change.
Resum: Se presenta una actividad de modelización de la energía implementada en diferentes centros de secundaria durante los últimos años. El alumnado dispone de vasos de agua (uno de los cuales lleno) y una bandeja, que usará como anolgía para representar las transferencias de energía que considere mediante el trasvase de agua de un vaso a otro. De esta forma el alumnado debe discutir a qué configuraición del sistema se asocia la energía que gana o pierde, qué provoca la transferencia de energía y cuánta energía sigue siendo útil después de cada cambio. La actividad se puede adaptar a diferentes niveles educativos, desde 2º de ESO hasta Bachillerato, según el grado de profundidad con que se quiera abordar.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Energia ; Modelització ; Analogia ; Energy ; Modeling ; Analogy ; Energía ; Modelización ; Analogía
Publicat a: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 44 (2022) , p. 21-27 (Experiències didàctiques i treballs pràctics) , ISSN 1699-6712

Adreça original: https://revistes.uab.cat/ciencies/article/view/n44-lopez-lopez
DOI: 10.5565/rev/ciencies.464


7 p, 230.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Ciències
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2022-07-16, darrera modificació el 2022-12-25



   Favorit i Compartir