La importancia y el uso de la música en los materiales más usados para el aprendizaje del chino estándar como lengua extranjera
Román Romero, Lucas
Masats, Dolors, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació (Escola FUAB-f)

Data: 2022
Descripció: 64 pag.
Resum: En l'escenari actual d'ensenyament del xinès mandarí com a llengua estrangera, ens trobem amb pocs elements que tinguin a veure amb un gran aspecte de qualsevol cultura: la música. L'objectiu principal del present treball és doble: d'una banda, respondre a la pregunta de si usar cançons a l'aula és benefi ciós per a l'aprenentatge del xinès mandarí o, si per contra, suposa simplement una despesa de temps que el personal docent ha d'assumir sota la seva pròpia responsabilitat i; d'altra banda, veure quin tipus de melodies s'utilitzen en les cançons per a nenis de YouTube i analitzar si segueixen melodies occidentals o xineses. Per a això, es realitza un recorregut per diferents veus i llengües que emmarquen el marc teòric del treball i el punt de partida. A continuació,es detalla la metodologia a seguir i es dona pas a l'anàlisi de materials de xinès estàndard. Per a acabar, s'extreuen unes conclusions i es refl exiona sobre els resultats obtinguts.
Resum: 在当前将汉语作为外语教学的情况下,我们发现有很少的研究和音乐相关,这对任何文化来说都是很 重要的一个方面。这项研究的主要目有两个:一是回答课堂上使用歌曲是否有利于学习普通话的问题,或者我们得出相反的结论,即如果这只是浪费时间,教师必须承担自己的责任;二是研究YouTube儿 歌使用了什么样的旋律,分析它们是西方旋律还是中国旋律。为此,我们进行了一次穿越不同声音和 语言的旅程,这些声音和语言构成了本次研究的理论框架和出发点。接下来,详细介绍了使用的方法 论,并给出了对汉语教材的分析。最后,我们得出了一些结论,并对整个研究所获得的结果进行了反 思。.
Resum: En el escenario actual de enseñanza del chino mandarín como lengua extranjera, nos encontramos con pocos elementos que tengan que ver con un gran aspecto de cualquier cultura: la música. El objetivo principal del presente trabajo es doble: por una parte, responder a la pregunta de si usar canciones en el aula es beneficioso para el aprendizaje del chino mandarín o, si por el contrario, supone simplemente un gasto de tiempo que el personal docente debe asumir bajo su propia responsabilidad y; por otra parte, ver qué tipo de melodías se utilizan en las canciones para niñes de YouTube y analizar si siguen melodías occidentales o chinas. Para ello, se realiza un recorrido por diferentes voces y lenguas que enmarcan el marco teórico del trabajo y el punto de partida. A continuación, se detalla la metodología a seguir y se da paso al análisis de materiales de chino estándar. Para terminar, se extraen unas conclusiones y se reflexiona sobre los resultados obtenidos.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Titulació: Didàctica del Xinès per a Hispanoparlants [4316481]
Pla d'estudis: Màster Universitari en Didàctica del Xinès per a Hispanoparlants [1398]
Document: Treball de fi de postgrau
Matèria: Música ; Aprenentatge de llengües estrangeres ; Xinès ; Melodia ; Cultura



65 p, 2.3 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Traducció i Interpretació. TFM

 Registre creat el 2022-09-16, darrera modificació el 2024-02-10



   Favorit i Compartir