Entre la continuidad y la negociación social. Representaciones de la identidad japonesa a través del cine
Guerrero Valdivia, Ibai
Guarné, Blai, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació

Additional title: Entre la continuitat i la negociació social. Representacions de la identitat japonesa a través del cinema
Additional title: Between continuity and social negotiation. Representations of Japanese identity through cinema
Date: 2021
Abstract: La identitat japonesa resulta un tema d'especial interès des de la perspectiva de la seva representació dins el cinema, ja que a partir del format cinematogràfic podem observar l'evolució de diferents discursos sobre Japó. Des d'aquesta perspectiva, el present Treball Final de Màster utilitza el potencial de la representació cinematogràfica com un mitjà per estudiar la continuitat dels discursos sobre la identitat japonesa i la seva negociació social. Amb l'objectiu de formar una mostra representativa del cinema japonès hem escollit tres pel·lícules amb què és possible analitzar la manera com es transformen les visions sobre la identitat del país. Mentre que a partir de Tōkyō Monogatari (1953) ens situem en una etapa de canvis transcendentals per al conjunt de la societat japonesa, Tokyo Godfathers (2003) ens aproxima a la visibilització de diverses minories excloses del discurs, per finalment testificar els reflexes complexos del discurs auto-orientalista mitjançant Mapa de los sonidos de Tokio (2009).
Abstract: La identidad japonesa resulta un tema de especial interés desde la perspectiva de su proyección en el cine, ya que desde el formato cinematográfico podemos observar la evolución de diferentes discursos sobre Japón. Desde esta perspectiva, el presente Trabajo de Final de Máster utiliza el potencial de la representación cinematográfica como un medio para estudiar la continuidad de los discursos sobre la identidad japonesa y su negociación social. Con el objetivo de formar una muestra representativa del cine japonés hemos escogido tres películas con las que es posible analizar el modo en que se transforman las visiones sobre la identidad del país. Mientras que a partir de Tōkyō Monogatari (1953) nos situamos en una etapa de cambios trascendentales para el conjunto de la sociedad japonesa, Tokyo Godfathers (2003) nos aproxima a la visibilización de diversas minorías excluidas del discurso, para finalmente atestiguar los reflejos complejos del discurso auto-orientalista a través de Mapa de los Sonidos de Tokio (2009).
Abstract: Japanese identity is a topic of special interest from the perspective of its representation in cinema, since from the cinematographic format we can observe the evolution of different discourses about Japan. From this perspective, this Master's Final Project uses the potential of cinematographic representation as a means to study the continuity of discourses on Japanese identity and its social negotiation. With the aim of forming a representative view of Japanese cinema, we have chosen three films with which it is possible to analyze the way in which visions of the country's identity are transformed. While starting with Tōkyō Monogatari (1953) we find ourselves in a period of transcendental changes for the whole of Japanese society, Tokyo Godfathers (2003) brings us closer to the visibilization of those minorities excluded from discourse, to finally bear witness to the complex reflections of the auto-orientalist discourse through Map of the Sounds of Tokyo (2009).
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà
Studies: Estudis Globals d'Àsia Oriental [4317118]
Study plan: Màster en Estudis Globals d'Àsia Oriental [1452]
Document: Treball de fi de postgrau ; Text
Subject: Identitat ; Japó ; Cinema ; Societat ; Discurs ; Historia ; Identidad ; Japón ; Cine ; Sociedad ; Discurso ; Identity ; Japan ; Society ; Discourse ; History



57 p, 570.1 KB

The record appears in these collections:
Research literature > Dissertations > Translation and Interpreting. MT

 Record created 2022-10-10, last modified 2023-11-09



   Favorit i Compartir