Análisis de la accesibilidad para personas sordas o con discapacidad auditiva en el videojuego The Last of Us Part II
Alonso Socorro, Elisa
Mangiron i Hevia, Carme, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació

Additional title: Anàlisi de l'accessibilitat per a persones sordes o amb discapacitat auditiva al videojoc The Last of Us Part II
Additional title: Analysis of accessibility for deaf and hard of hearing people in the video game The Last of Us Part II
Date: 2021
Abstract: Aquest treball vol mesurar l'accessibilitat del videojoc The Last of Us Part II (2020), desenvolupat per Naughty Dog. En particular, es busca analitzar els ajustaments d'accessibilitat que ofereix per a les persones sordes o amb discapacitat auditiva, i comparar aquests resultats amb els d'un estudi de recepció. En primer lloc, s'indagarà en el creixement de les indústries de la traducció audiovisual, la localització multimèdia i la localització de videojocs en els darrers anys. A continuació, es parlarà de l'accessibilitat des d'un punt de vista general, de les característiques de l'accessibilitat per a persones sordes i de les investigacions actuals sobre accessibilitat en l'àmbit dels videojocs. Més endavant, es presentarà el producte que es vol analitzar i es detallaran les opcions que ofereix el videojoc per a les persones sordes o amb discapacitat auditiva. Posteriorment, es descriurà la metodologia seguida en aquest treball, que consisteix en l'elaboració d'un model per mesurar l'accessibilitat i en la realització i la distribució d'un qüestionari a les persones usuàries. Finalment, s'analitzaran els resultats obtinguts i es reflexionarà sobre l'accessibilitat del producte escollit i com podria influir en l'àmbit de l'accessibilitat a videojocs en el futur.
Abstract: Este trabajo pretende medir la accesibilidad del videojuego The Last of Us Part II (2020), desarrollado por Naughty Dog. En particular, se busca analizar los ajustes de accesibilidad que este ofrece para las personas sordas o con discapacidad auditiva, y comparar estos resultados con los de un estudio de recepción. En primer lugar, se indagará en el crecimiento de las industrias de la traducción audiovisual, la localización multimedia y la localización de videojuegos en los últimos años. A continuación, se hablará de la accesibilidad desde un punto de vista general, de las características de la accesibilidad para personas sordas y de las actuales investigaciones sobre accesibilidad en el ámbito de los videojuegos. Más adelante, se presentará el producto que se pretende analizar y se detallarán las opciones que ofrece el videojuego para las personas sordas o con discapacidad auditiva. Posteriormente, se describirá la metodología seguida en este trabajo, que consiste en la elaboración de un modelo para medir la accesibilidad y en la realización y distribución de un cuestionario a las personas usuarias. Finalmente, se analizarán los resultados obtenidos y se reflexionará sobre la accesibilidad del producto elegido y cómo podría influenciar el ámbito de la accesibilidad en videojuegos en el futuro.
Abstract: This study aims to measure the accessibility of the video game The Last of Us Part II (2020), developed by Naughty Dog. Specifically, it seeks to analyse the accessibility settings it offers for deaf and hard of hearing people, and to compare these results with those of a reception study. The first part of this dissertation explores the growth that the audiovisual translation, multimedia localisation and video game localisation industries have experienced in recent years. Then, the focus is put on accessibility from a general point of view, on the characteristics of accessibility for deaf people, and finally on the current research on accessibility in the field of video games. Next, the study presents the videogame under analysis and details the options it offers for deaf and hard of hearing people. Continuing with the case study, the methodology used is described, comprising the development of a model to measure accessibility and the creation and distribution of a questionnaire to users. Finally, this dissertation analyses the obtained results, and reflects on the accessibility of the chosen product and how it could influence the field of accessibility in video games in the future.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà
Studies: Màster Universitari en Traducció Audiovisual [4315982]
Study plan: Traducció Audiovisual [1349]
Document: Treball de fi de postgrau ; Text
Subject: Accessibilitat en videojocs ; Accessibilitat per a persones sordes ; Localització de videojocs ; The Last of Us Part II ; Estudi de recepció ; Accesibilidad en videojuegos ; Accesibilidad para personas sordas ; Localización de videojuegos ; Estudio de recepción ; Accessibility in video games ; Accessibility for the deaf ; Video game localization ; Reception study



94 p, 2.9 MB

The record appears in these collections:
Research literature > Dissertations > Translation and Interpreting. MT

 Record created 2022-10-10, last modified 2023-10-07



   Favorit i Compartir