Model de Pràcticum Integrador (MPI)
Armengol Asparó, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació)
Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació)
Jariot, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació)
Massot, Margarida (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació)
Rodríguez, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació)
Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació)

Date: 2009
Abstract: Els pràcticums tenen com a objectiu crear un espai de formació en el que els futurs professionals posin en pràctica els coneixements, habilitats i competències adquirides en altres assignatures del grau i desenvolupin les competències professionals que es desenvolupen als centres de pràctiques. El Model de Pràcticum Integrador (MPI) es va desenvolupar en el marc de tres projectes d'innovació. En l'elaboració del model van participar professors de la facultat d'educació i professionals de centres de pràctiques de les titulacions d'Educació Social, Pedagogia i Psicopedagogia. El MPI és un model que persegueix promoure un desenvolupament més integral de les competències professionals identificant les tipologies de centres de pràctiques, les principals competències i destreses que desenvolupen els professionals en aquests àmbits i proporcionant eines per planificar la formació i fer el seguiment dels estudiants que fan el pràcticum en aquests centres.
Contents: Conté: MPI : descripció del model -- MPI Bones pràctiques [aporta una guia de com implementar el model] -- Xarxa de centres MPI: criteris pe configurar una xarxa de centres de pràctiques d'excel·lència -- Comunicació facultat [en el marc d'unes jornades d'innovació] -- Quadern Habilitats Emocionals: taller adreçat l'estudiant de pràcticum -- Quadern Presentació Oral: taller adreçat l'estudiant de pràcticum -- Quadern Avaluació de necessitats: taller adreçat l'estudiant de pràcticum -- Quadern Recollir informació: Taller de com fer la recollida d'informació necessària per desenvolupar el pràcticum -- Ambit 1-9: definició de les competències a treballar en diferents tipologies de centres on els futurs professionals d'Educació Social, Pedagogia i Psicopedagogia poden treballar i fan pràctiques.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials i que es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original. Cal que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català
Document: Objecte d'aprenentatge



Model de Pràcticum Integrador
346.1 KB

Bones pràctiques
134.5 KB

Centres pràctiques
61.9 KB

Comunicació facultat
44.6 KB

Habilitats Emocionals
67.3 KB

Presentació Oral
377.8 KB

Avaluació de necessitats
74.5 KB

Recollida d'informació
51.5 KB

Autoavaluació-2
38.1 KB

Autoavaluació-3
42.6 KB

Autoavaluació-4
37.7 KB

Autoavaluació-5
44.9 KB

Autoavaluació-6
37.8 KB

Autoavaluació-7
37.8 KB

Autoavaluació-8
40.5 KB

Autoavaluació-9
28.1 KB

The record appears in these collections:
Learning materials > Teaching resources

 Record created 2023-01-23, last modified 2023-04-28



   Favorit i Compartir