Projecte lingüístic de centre i plurilingüisme [102073]
Moore de Luca, Emilee Sarah
Pratginestós Pou, Celia
Vallejo Rubinstein, Claudia Carolina
Llompart Esbert, Julia
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Additional title: Centre Language Project and Plurilingualism
Additional title: Proyecto lingüístico de centro y plurilingüísmo
Date: 2023-24
Abstract: Aquesta assignatura aporta, al professorat en formació, els coneixements bàsics necessaris per promoure el plurilingüisme en l'etapa d'Educació Primària. En concret, dona eines per fonamentar i concretar la formació lingüística dels escolars en un currículum multilingüe i en un context social específic com el català. Els objectius formatius de l'assignatura són: Prendre consciència de la diversitat lingüística del món actual, dels fenòmens sociolingüístics que es desprenen de les relacions entre les llengües i les comunitats que les parlen, i de la incidència d'aquests fenòmens en l'establiment de polítiques lingüístiques, fent especial atenció a Europa, l'Estat Espanyol i Catalunya. Reconèixer les característiques de les competències lingüístiques de les persones plurilingües i les particularitats dels seus usos lingüístics. Identificar els factors que incideixen en l'elaboració dels Projectes Lingüístics de Centre i en la 1 Identificar els factors que incideixen en l'elaboració dels Projectes Lingüístics de Centre i en la planificació de la formació lingüística dels escolars en un context inclusiu en què s'imparteix un currículum multilingüe en aules lingüísticament heterogènies. Reflexionar sobre la importància dels usos lingüístics orals i escrits dels infants per adquirir noves competències lingüístiques i comunicatives i per construir coneixements en totes les àrees del currículum. Desenvolupar coneixements i competències didàctiques bàsiques sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de l'anglès com a llengua estrangera en l'etapa del'Educació Primària a partir de projectes globals i integradors. Conèixer el decret d'inclusió i saber-lo aplicar a l'hora de dissenyar propostes didàctiques. Ser capaç d'emprar un llenguatge no sexista, no androcèntric, ni discriminatori.
Abstract: This course provides an insight into the basic knowledge all future primary teachers should possess regarding how to promote plurilingualism. Students will gain reflective and practical tools to learn to manage language education in a multilingual curriculum and in a specific context of Catalonia. The course aims to allow participants to: Become aware of the linguistic diversity worldwide, of the sociolinguistic phenomena that emerge when languages (and people who uses them) are in contact and of how such phenomena influence linguistic policies, especially in Europe, Spain and Catalonia. Recognise the traits of the linguistic competences plurilingual individuals possess and how they use the linguistic resources they have at hand. Identify the factors that educators should take into account when they design their school language 1 Identify the factors that educators should take into account when they design their school language project; especially those related to how to plan, through the implementation of a multilingual and integrative curriculum, pupils' language learning in linguistically heterogeneous groups. Reflect upon how to take relevant actions to enhance the process of language learning, paying particular attention to develop pupils' oral communication abilities and to establish links between the languages to be learnt and the contents of non-linguistic courses. By doing so, learning becomes meaningful, functional and competence-based. Gain knowledge and develop pedagogical competencies in the field of learning English as a foreign language in primary education through the design of project-based global and integrative classroom proposal. Understand the decree passed by the Catalan Government on inclusive education and be able to apply it to the design of pedagogical classroom proposals. Avoid the use of sexist, androcentric or discriminatory language.
Abstract: Esta asignatura aporta, al profesorado en formación, los conocimientos básicos necesarios para promover el plurilingüismo en la etapa de Educación Primaria. Más específicamente proporciona herramientas para fomentar y concretar la formación lingüística de los escolares en un currículum multilingüe y en un contexto social específico como el contexto catalán. Los objetivos formativos de la asignatura son: Tomar conciencia de la diversidad lingüística del mundo actual, de los fenómenos sociolingüísticos que se desprenden de las relaciones entre las lenguas y las comunidades que las hablan, y de la incidencia de estos fenómenos en el establecimiento de políticas lingüísticas, especialmentes en Europa, el estado Español y Cataluña. Reconocer las características de las competencias lingüísticas de las personas plurilingües y las particularidades de sus usos lingüísticos. Identificar los factores que inciden en la elaboración de los Proyectos Lingüísticos de Centro y en la 1 Identificar los factores que inciden en la elaboración de los Proyectos Lingüísticos de Centro y en la planificación de la formación lingüística de los escolares en un contexto inclusivo en el cual se imparte un currículum multilingüe en aulas lingüísticamente heterogéneas. Reflexionar acerca de la importancia de los usos lingüísticos orales y escritos de los escolares para adquirir nuevas competencias lingüísticas y comunicativas y para construir conocimientos en todas las áreas del currículum. Desarrollar conocimientos y competencias didácticas básicas sobre la enseñanza y el aprendizaje del inglés como lengua extranjera en la Educación Primaria a partir de proyectos globales e integradores. Conocer el decreto de inclusión y saber aplicarlo al diseño de propuestas didácticas. Ser capaz de usar un lenguaje no sexista, no androcéntrico, ni discriminatorio.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català, anglès, castellà
Studies: Educació Primària [2500798]
Study plan: Grau en Educació Primària [1140] ; Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363] ; Grau en Educació Primària [896]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
8 p, 120.1 KB

Anglès
9 p, 121.9 KB

Castellà
9 p, 121.2 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Course guides

 Record created 2023-06-27, last modified 2023-09-16



   Favorit i Compartir