Adquisició i processament del llenguatge [101730]
Soler Vilageliu, Olga
Aparici Aznar, Melina
Camus Torres, Alondra Elisa
Caño Melero, María Inés
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Títol variant: Language Acquisition and Processing
Títol variant: Adquisición y procesamiento del lenguaje
Data: 2023-24
Resum: Aquesta assignatura de primer curs preten donar eines als estudiants per a que assoleixin coneixements fonamentals sobre dos temes cabdals en la psicolingüística: com adquirim el llenguatge a la infància i com el processem. Quan l'estudiant acabi l'assignatura serà capaç de: 1 - reconèixer i descriure les principals orientacions teòriques en l'estudi de la psicolingüística i l'adquisició del llenguatge - enumerar els trets característics del llenguatge i les seves funcions - descriure les diferents fases del processament del llenguatge humà i les representacions internes associades a aquest processament - descriure i conèixer les etapes en les quals s'assoleixen les habilitats lingüístiques i comunicatives des la infantesa fins l'edat adulta - identificar les diferents metodologies de recollida de dades i estudi de la psicolingüística - relacionar el desenvolupament del llenguatge amb altres processos (cognitius i socials) - detectar dificultats en les etapes inicials de l'adquisició del llenguatge.
Resum: The aim of this course is to provide students with basic knowledge about two basic subjects in psycholinguistics: how we acquire language in infancy and how we process language. The main objectives of the subject are: - Know the main theoretical frameworks in psycholinguistics 1 - Describe the features and functions of human language - Understand the different phases of human language processing and know the internal representations associated with it. - Know the stages in the acquisition of linguistic and communicative skills from infancy to adulthood - Identify different data collection methods for the study of psycholinguistics - Relate language development with cognitive and social development. - Detect difficulties in first stages of language acquisition.
Resum: Esta asignatura de primer curso pretende dar herramientas a los estudiantes para que alcancen conocimientos fundamentales sobre dos temas fundamentales en la psicolingüística: cómo adquirimos el lenguaje en la infancia y como lo procesamos. Cuando el estudiante termine la asignatura será capaz de: - reconocer y describir las principales orientaciones teóricas en el estudio de la psicolingüística y la adquisición 1 - reconocer y describir las principales orientaciones teóricas en el estudio de la psicolingüística y la adquisición del lenguaje - enumerar los rasgos característicos del lenguaje y sus funciones - describir las diferentes fases del procesamiento del lenguaje humano y las representaciones internas asociadas a este procesamiento - describir y conocer las etapas en las que se alcanzan las habilidades lingüísticas y comunicativas diciembre la infancia hasta la edad adulta - identificar las diferentes metodologías de recogida de datos y estudio de la psicolingüística - relacionar el desarrollo del lenguaje con otros procesos (cognitivos y sociales) - detectar dificultades en las etapas iniciales de la adquisición del lenguaje.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Logopèdia [2500893]
Pla d'estudis: Grau en Logopèdia [1383]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
7 p, 113.8 KB

Anglès
6 p, 108.7 KB

Castellà
7 p, 111.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2023-07-07, darrera modificació el 2023-11-17



   Favorit i Compartir