Ensenyar Ciències Socials amb Perspectiva de Gènere [106077]
Girbau Casajuana, Laura
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Teaching the Social Sciences from a Gender Perspective
Títol variant: Enseñar Ciencias Sociales con Perspectiva de Género
Data: 2023-24
Resum: Aquesta assignatura optativa pretén mostrar la importància de la perspectiva de gènere dins les aules de primària. Els i les futures mestres han de conèixer que més enllà dels llibres de text existeixen recursos com les imatges, la fotografia, el cinema, els jocs de simulació, així com altres formats audiovisuals que són transmissors de desigualtats de gènere. Així doncs aquesta assignatura té com a principal objectiu l'aplicació dels coneixements i plantejaments sobre igualtat i equitat de gènere en el disseny d'intervencions dins de l'aula Conèixer i valorar la importància de la comunicació a l'aula, amb la diversitat de llenguatges que tenim a l'abast i dotar-los de perspectiva de gènere. Identificar, analitzar i saber utilitzar el llenguatge de la imatge, la fotografia, la publicitat, el cinema . . . d'una forma coeducativa. Analitzar i saber utilitzar estratègies i recursos de la gran varietat d'ofertes educatives existents i els instruments utilitzats per dissenyar activitats amb perspectiva de gènere. 1.
Resum: This subject aims to show the importance of the gender perspective in primary classrooms. Future teachers need to know that beyond textbooks there are resources such as images, photography, cinema, simulation games, as well as other audiovisual formats which are transmitters of gender inequalities. Therefore, the main objective of this subject is the application of knowledge and approaches on gender equality and equity in the design of interventions in the classroom. Targets • Know and value the importance of a good communication in the classroom, using all the diversity of languages available to provide gender inclusion. • Identify, analyze and know how to use the language of images, photography, advertising, cinema, etc in a co-educational way. • Analyze and know how to use strategies and resources, a wide variety of educational proposals and tools in order to design activities with a gender perspective. 1.
Resum: Esta asignatura optativa pretende mostrar la importancia de la perspectiva de género dentro de las aulas de primaria. Los y las futuras maestras deben conocer que más allá de los libros de texto existen recursos como las imágenes, la fotografía, el cine, los juegos de simulación, así como otros formatos audiovisuales que son transmisores de desigualdades de género. Así pues, esta asignatura tiene como principal objetivo la aplicación de los conocimientos y planteamientos sobre igualdad y equidad de género en el diseño de intervenciones dentro del aula. Objetivos Conocer y valorar la importancia de la comunicación en el aula, con la diversidad de lenguaje . . . de una forma coeducativa. Analizar y saber utilizar estrategias y recursos, de gran variedad de ofertas educativas existentes y los instrumentos utilizados para diseñar actividades con perspectiva de género.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Educació Primària [2500798]
Pla d'estudis: Grau en Educació Primària [1140] ; Grau en Educació Primària [896]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 112.7 KB

Anglès
6 p, 112.3 KB

Castellà
6 p, 112.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2023-07-07, darrera modificació el 2023-09-16



   Favorit i Compartir