Projecte educatiu pel canvi d'actituds envers l'addicció a les pantalles en joves
Candela Parrilla, Marc
Rodríguez Parrón, Montserrat, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada

Publicació: Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Resum: Aquest TFG se centra a dissenyar un projecte educatiu pel canvi d'actituds envers l'addicció a les pantalles en joves d'un centre obert. En ell es realitzà un marc teòric, on es contextualitza com les pantalles afecten aquestes noves generacions, una diagnosi de necessitats a través de diferents instruments de recollida d'informació, per tal de contextualitzar el màxim la proposta i finalment la implementació, execució i avaluació de quatre sessions centrades en tractar l'addicció dels joves sobre les pantalles i els aparells mòbils. En ell es demostra com a través de la implementació del model de canvi d'actituds, els joves han mostrat millores en la capacitat d'adquirir eines educatives per tal de gestionar l'abús de les pantalles, desenvolupar un pensament crític, adquirí una millora en relació el coneixement de competències favorables que les pantalles poden donar i finalment la conscienciació sobre les conseqüències negatives que comporta un ús excessiu de les pantalles.
Resum: Este TFG está centrado en diseñar un proyecto educativo para el cambio de actitudes con relación a la adicción a las pantallas en jóvenes de un centro abierto. En este trabajo, se realiza un marco teórico, donde se contextualiza como las pantallas afectan a estas nuevas generaciones, un diagnóstico de necesidades a través de diferentes instrumentos de recogida de información, para adaptar al máximo la propuesta, y finalmente la implementación, ejecución y evaluación de cuatro sesiones centradas en tratar la adicción de los jóvenes del centro sobre las pantallas y los dispositivos móviles. En él, se observa como a través de la implementación del modelo de cambio de actitudes, los jóvenes han demostrado mejoras en la capacidad de adquirir herramientas educativas para mejorar el abuso de las pantallas, desarrollar un pensamiento crítico, adquirir una mejora con relación al conocimiento de competencias favorables que las pantallas pueden dar y finalmente la concienciación en relación con las consecuencias negativas que comporta un uso excesivo de las pantallas.
Resum: This thesis is focused on the design of an educational project to change attitudes in relation to addiction to screens in young people in a social educative center. In this work, a theoretical framework is carried out, where the key academical concepts relating to how the screens affect these new generations are contextualised, to be able to adapt to a diagnosis of needs through different information that is also collected. Finally, this work explains and analyses the implementation, execution and evaluation of the proposed project to that entailed four sessions focused on treating the addiction of the young people of the center on screens and mobile devices. In it, it is observed how through the implementation of the attitude change model, young people have shown improvements in the ability to acquire educational tools to improve the abuse of screens, develop critical thinking, acquire an improvement in relation to knowledge of favorable skills that screens can provide, finally there is also a part in which awareness of the negative consequences of excessive use of screens for this collective is discussed.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Educació Social [2500260]
Pla d'estudis: Grau en Educació Social [827]
Document: Treball final de grau ; Text
Matèria: Pantalles ; Addicció ; Concentració ; Afectes negatius i positius ; Model de canvi d'actituds ; Projecte ; Pantallas ; Adicción ; Concentración ; Efectos negativos y positivos ; Modelo de cambio de actitudes y proyecto ; Screens ; Addiction ; Concentration ; Negative and positive effects ; Attitude change model and project



56 p, 1.0 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat Ciències de l'Educació. TFG

 Registre creat el 2023-07-18, darrera modificació el 2023-07-24



   Favorit i Compartir