2024-07-15 11:15 |
80 p, 6.8 MB |
Vincle, calma i llibertat de moviment : El respecte pel cos de l'infant durant el canvi de bolquer
/
Riba Casas, Nina ;
Martinez Minguez, Lurdes, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta investigació pretén definir les bones pràctiques per un canvi de bolquer respectuós amb l'infant i el seu cos, per tal de crear un marc d'actuació dirigit a mestres d'Educació Infantil. [...] Esta investigación pretende definir las buenas prácticas para un cambio de pañal respetuoso con el infante y su cuerpo, para crear un marco de actuación dirigido a maestras de Educación Infantil. [...] This research aims to establish good habits when performing a respectful diaper change to the baby and its body, in order to create a framework for action meant for kindergarten teachers. In order to achieve it, the role of the adult, spaces, materials and time conditioning this practice have been taken into account. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 Grau en Educació Infantil [1140]
|
|
2024-07-15 11:15 |
104 p, 13.5 MB |
Partint d'una mateixa guia didàctica s'obtenen resultats similars?
/
Malgosa Grau, Júlia ;
Edo, Mequè, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
Les matemàtiques sempre han sigut una àrea difícil de tractar, tant pels docents com pels infants. Fins fa poc, a quasi totes les escoles se seguia una mateixa metodologia tradicional de la qual podria semblar complicat sortir. [...] Las matemáticas siempre han sido un área difícil de tratar, tanto para los docentes como para niños. Hasta hace poco, en casi todas las escuelas se seguía una misma metodología tradicional de la que podría parecer complicado salir. [...] Mathematics has always been a difficult area to deal with, both for teachers and for children. Until recently, almost all schools followed the same traditional methodology from which it might seem complicated to get out. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 Grau en Educació Infantil [1140]
|
|
2024-07-15 11:15 |
31 p, 1.1 MB |
Un estudi sobre la relació entre l'escriptura a mà i la integració viso-motora
/
Lopez Chamorro, Azahara ;
Salas, Nayme Daniela, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
La integració viso-motora és crucial per fer moviments coordinats i precisos, per això es considera una habilitat important per l'escriptura. Sovint, sentim a dir que és essencial tenir un bon control de les habilitats motrius per poder escriure amb fluïdesa i llegibilitat. [...] La integración visomotriz es crucial para realizar movimientos coordinados y precisos, por lo que se considera una habilidad importante para la escritura. A menudo, se dice que es esencial tener un buen control de las habilidades motrices para poder escribir con fluidez y legibilidad. [...] Visual-motor integration is crucial for achieving coordinated and precise movements, it is because of this that it has been considered a highly important writing skill. We often hear how essential it is to have great control of motor skills in order to write with fluency and readability; thus, to investigate the plausible relationship between handwriting and fine motor skills, a quantitative study has been conducted at a high school located in the region of "Vallès Occidental". [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 Grau en Educació Infantil [1140]
|
|
2024-07-15 11:15 |
84 p, 863.7 KB |
La literatura ecosocial a Educació Infantil : Disseny i implementació d'una situació d'aprenentatge a partir de la literatura per promoure l'enfocament ecosocial a l'escola bressol
/
Aguilera Cuatrecasas, Quim ;
Espinet Blanch, Mariona, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Tena Gallego, Èlia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
L'entitat MEL. Educació ambiental, ha realitzat un llibre anomenat "Cuques, on sou?" que proporciona una oportunitat per a tractar l'educació ecosocial en diferents àmbits educatius. El llibre ha estat usat per a la realització de diferents projectes educatius a escoles i instituts, però mai s'ha pogut fer servir per a la implementació didàctica a educació infantil. [...] La entidad MEL. Educació ambiental, ha realizado un libro titulado "Cuques, on sou?", que proporciona una oportunidad para abordar la educación ecosocial en diferentes ámbitos educativos. El libro ha sido utilizado para la realización de diversos proyectos educativos en escuelas e institutos, pero nunca se ha podido utilitzar para la implementación didáctica en educación infantil. [...] The organization MEL. Educació ambiental, has produced a book titled "Cuques, on sou?" which provides an opportunity to address ecosocial education in different educational contexts. The book has been used for various educational projects in schools and high schools, but it has never been utilized for didactic implementation in early childhood education. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 Grau en Educació Infantil [1140]
|
|
2024-07-15 11:15 |
30 p, 487.5 KB |
El paper de l'adult com a espai de seguretat física cap a l'infant a l'etapa 0-3
/
Marcial Ridao, Alba ;
Pérez Martín, Maria del Mar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
El següent Treball de Final de Grau (TFG) explora el paper de l'adult com a figura de seguretat física per als infants a l'edat de 0-3, tot analitzant diverses perspectives teòriques sobre la importància emocional i física en el desenvolupament infantil. [...] El siguiente Trabajo de Final de Grado (TFG) explora el papel del adulto como figura de seguridad física para los niños en la edad de 0-3, analizando varias perspectivas teóricas sobre la importancia emocional y física en el desarrollo infantil. [...] The following Final Degree Project (TFG) explores the role of adults as a figure of physical safety for children at the age of 0-3, analyzing various theoretical perspectives on the emotional and physical importance in childhood development. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 Grau en Educació Infantil [1140]
|
|
2024-07-15 11:15 |
60 p, 19.1 MB |
Cartografia autobiogràfica, construcció d'una identitat docent artística única
/
Obiols Pons, Aina ;
Pla Rius, Maria Inmaculada, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
Com l'exploració de les pròpies experiències i reflexions personals contribueixen a la construcció d'una identitat docent artística? El present Treball de Final de Grau té com a objectiu cartografiar de manera autobiogràfica la identitat de l'educadora com a persona i artista, amb un enfocament en les influències, valors, inquietuds i connexions amb l'art. [...] ¿Cómo contribuye la exploración de las propias experiencias y reflexiones personales a la construcción de una identidad docente artística? El presente Trabajo de Final de Grado tiene como objetivo cartografiar de forma autobiográfica la identidad de la educadora como persona y artista, con un enfoque en las influencias, valores, inquietudes y conexiones con el arte. [...] How does the exploration of one's own experiences and personal reflections contribute to the construction of an artistic teaching identity? This Final Degree Thesis aims to autobiographically map the identity of the educator as a person and artist, with a focus on influences, values, concerns, and connections with art. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 Grau en Educació Infantil [1140]
|
|
2024-07-15 11:15 |
31 p, 671.6 KB |
Bones pràctiques en relació amb l'escolta, la interpretació i la creació musicals a l'etapa d'educació infantil (3-6) : una revisió de la literatura
/
Volpe Sales, Lia ;
Carrillo, Carmen (Carrillo Aguilera), dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
El compromís actiu en la música té nombrosos beneficis acadèmics i socials per a la primera infància. És per això que a través de la següent recerca documental s'evidencien bones pràctiques musicals a l'Educació Infantil (3-6), centrant el focus en l'escolta, la interpretació i la creació. [...] El compromiso activo en la música tiene numerosos beneficios académicos y sociales para la primera infancia. Por ello, a través de la siguiente investigación documental se evidencian buenas prácticas musicales en la Educación Infantil (3-6), centrando el foco en la escucha, la creación y la interpretación. [...] Active engagement in music has numerous academic and social benefits for early childhood. That is why through the following documentary research, good musical practices in Early Childhood Education (3-6) are evidenced, focusing on listening, creation and interpretation. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 Grau en Educació Infantil [1140]
|
|
2024-07-15 11:15 |
71 p, 908.6 KB |
La necessitat d'una pedagogia del dol : Testimonis d'acompanyament educatiu a les pèrdues en la infància
/
Ortiz Ferran, Montserrat ;
Ballesteros Ventura, Neus, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
El present Treball de Fi de Grau (TFG) aborda la necessitat de comptar amb eines i recursos per atendre i tractar una temàtica a l'aula que hi és present però que, sovint, acaba amagada a causa de tabús, prejudicis i manca de coneixement: la mort i les pèrdues. [...] El presente Trabajo de Fin de Grado (TFG) aborda la necesidad de contar con herramientas y recursos para atender y tratar una temática en el aula que está presente pero que, a menudo, acaba escondida a causa de tabúes, prejuicios y falta de conocimiento: la muerte y las pérdidas. [...] This Final Degree Project addresses the need to have tools and resources to attend to and deal with a topic in the classroom that is present but that often ends up hidden due to taboos, prejudices and a lack of knowledge: death and loss. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 Grau en Educació Infantil [1140]
|
|
2024-07-15 11:15 |
49 p, 2.2 MB |
Proposta didàctica per al treball de la pau i els conflictes a l'Educació Infantil
/
Rozas Espinosa, Marta ;
Arís, Nuria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
A aquest Treball de Fi de Grau es fa una reflexió sobre la importància de treballar les Ciències Socials a l'aula d'Educació Infantil. A més a més, se centra a facilitar que els infants puguin treballar els seus coneixements al voltant dos conceptes clau per a la formació de la competència ciutadana: la pau i els conflictes bèl·lics. En este Trabajo de Final de Carrera se elabora una reflexión sobre la importancia de trabajar las Ciencias Sociales en el aula de Educación Infantil. Además, se centra en facilitar que los niños puedan trabajar sus conocimientos acerca de dos conceptos clave para la formación de la competencia ciudadana: la paz i los conflictos bélicos. This Final Degree Project reflects on the importance of teaching Social Sciences in Early Childhood Education classrooms. Moreover, it focuses on enabling children to work on their understanding of two key concepts for the development of citizenship competence: peace and wartime conflicts.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 Grau en Educació Infantil [1140]
|
|
2024-07-15 11:15 |
67 p, 600.0 KB |
El model Vess : La documentació com a eina per fer el pensament visible
/
Fernandez Prior, Elena ;
Vasquez Valdebenito, Alicia del Carmen, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
La present investigació se centra en la cultura de pensament a les aules i té per objectiu principal comprendre l'efecte que produeix la documentació derivada de les rutines de pensament dins del model VESS (Vida Equilibrada con Sentido y Sabiduría) als infants d'I3 i I5 de l'Escola Estel de Sabadell. [...] La presente investigación se centra en la cultura de pensamiento en las aulas y tiene como objetivo principal comprender el efecto que produce la documentación derivada de las rutinas de pensamiento dentro del modelo VESS (Vida Equilibrada con Sentido y Sabiduría) en los niños de I3 e I5 de la Escola Estel de Sabadell. [...] The present research focuses on the culture of thinking in the classrooms and aims to understand the effect produced by the documentation derived from the thinking routines within the VESS (Vida Equilibrada con Sentido y Sabiduría) model on children in the I3 and I5 levels at Escola Estel in Sabadell. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 Grau en Educació Infantil [1140]
|
|
|
|