Arcàdia Can Batlló. Educació 0-6 autogestionada. "El món necessita més mestres llibertàries"
Febrer Babot, Judith
Careta Plans, Arnau, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació

Publicació: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Descripció: 109 pag.
Resum: Aquest treball de final de grau té la intenció d'investigar i mostrar què s'amaga darrere la pedagogia llibertària i el concepte d'autogestió, i de quina manera es podrien apropar aquests termes a les institucions educatives oficials, com ara la Universitat, on queden totalment en un segon pla i no s'aborden en profunditat en cap assignatura. És per això que, el present treball, pretén donar veu a alguns projectes llibertaris autogestionats que, desgraciadament, són poc reconeguts dins l'àmbit educatiu. Així doncs, aquest treball en format Aprenentatge i Servei es basa en la descoberta i participació en el projecte Arcàdia Can Batlló i en la difusió de les bases de la pedagogia llibertària i l'autogestió.
Resum: Este trabajo de fin de grado tiene la intención de investigar y mostrar qué se esconde detrás de la pedagogía libertaria y el concepto de autogestión, y cómo podrían acercarse estos términos a las instituciones educativas oficiales, como la Universidad, donde quedan totalmente en un segundo plano y no se abordan en profundidad en ninguna asignatura. Por ello, el presente trabajo pretende dar voz a algunos proyectos libertarios autogestionados que, desgraciadamente, son poco reconocidos en el ámbito educativo. Así pues, este trabajo en formato Aprendizaje y Servicio se basa en el descubrimiento y participación en el proyecto Arcàdia Can Batlló y en la difusión de las bases de la pedagogía libertaria y la autogestión.
Resum: This end-of-degree project intends to investigate and show what is hidden behind libertarian pedagogy and the concept of self-management, and how these terms could be brought closer to official educational institutions, such as the University, where they remain completely in the background. and they are not addressed in depth in any subject. Therefore, this paper aims to give voice to some self-managed libertarian projects that, unfortunately, are little recognized in the educational field. Thus, this work in the Learning and Service format is based on the discovery and participation in the Arcàdia Can Batlló project and on the dissemination of the bases of libertarian pedagogy and self-management.
Nota: Premi UAB als millors Treballs de Fi de Grau amb metodologia d'Aprenentatge Servei (ApS). 3a Edició, curs 2022-2023
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Educació Infantil [2500797]
Pla d'estudis: Grau en Educació Infantil [891]
Document: Treball final de grau
Matèria: Pedagogia llibertaria ; Autogestió ; Projecte Arcàdia ; Universitat ; Professionals de l'educació ; Pedagogía libertaria ; Autogestión ; Proyecto Arcadia ; Universidad ; Profesionales de la educación ; Libertarian pedagogy ; Self-management ; Arcadia project ; University ; Education ; professionals



114 p, 1.7 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat Ciències de l'Educació. TFG
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Premis UAB. TFG

 Registre creat el 2024-06-11, darrera modificació el 2024-06-16



   Favorit i Compartir