La representació del "jo" a les xarxes socials digitals : un estudi de cas amb joves
Ruiz Ricart, Gisela
Rizo García, Marta, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Títol variant: La representación del "yo" en las redes sociales digitales : un estudio de caso con jóvenes
Títol variant: The self-representation in social media : a case study with youth
Data: 2023
Descripció: 128 pag.
Resum: En la interacció entre els individus es projecta el "jo" de cada persona. Amb l'explosió d'internet i les xarxes socials és imprescindible entendre les interaccions virtuals per comprendre les relacions socials actuals. El treball de recerca analitza l'ús que fan els joves de les xarxes socials per representar el seu "jo" en funció dels usuaris amb qui interactuen, amb l'objectiu de comprendre la dinàmica de l'experiència virtual i els factors que influeixen en aquesta representació. S'aborden les aportacions de l'interaccionisme simbòlic amb autors com Erving Goffman, George Herbet Mead i Herbert Blumer.
Resum: En la interacción entre los individuos se proyecta el "yo" de cada persona. Con la explosión de internet y las redes sociales es imprescindible entender las interacciones virtuales para comprender las relaciones sociales actuales. El trabajo de investigación analiza el uso que hacen los jóvenes de las redes sociales para representar su "yo" en función de los usuarios con quienes interactúan, con el objetivo de comprender la dinámica de la experiencia virtual y los factores que influyen en esta representación. Se abordan las aportaciones del interaccionismo simbólico con autores como Erving Goffman, George Herbet Mead y Herbert Blumer.
Resum: The interaction between individuals projects the "self" of each person. With the explosion of the internet and social networks, it is essential to understand virtual interactions to comprehend current social relationships. The research work analyzes how young people use social networks to represent their "self" based on the users they interact with, to understand the dynamics of virtual experience and the factors that influence this representation. The contributions of symbolic interactionism are addressed, by authors such as Erving Goffman, George Herbert Mead, and Herbert Blumer.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Comunicació de les Organitzacions [2503868]
Pla d'estudis: Grau en Comunicació de les Organitzacions [1422]
Document: Treball final de grau
Matèria: Identitat ; Jo virtual ; Joves ; Comunicació digital ; Interaccionisme simbòlic ; Xarxes socials



128 p, 5.8 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències de la Comunicació. TFG

 Registre creat el 2023-11-08, darrera modificació el 2023-11-13



   Favorit i Compartir