Sharenting de les influencers espanyoles. Retrat de com actuen 12 influencers davant la seva maternitat a les xarxes socials
Sunyer Retortillo, Júlia
Soriano Clemente, Jaume, 1965-,

dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
| Additional title: |
S'argentin de las influencers españolas. Retrato de cómo actúan 12 influencers ante su maternidad en las redes sociales |
| Additional title: |
Sharenting by Spanish Influencers. Portrait of how 12 influencers present their motherbood on social networks |
| Date: |
2024 |
| Description: |
725 pag. |
| Abstract: |
Aquest estudi examina el fenomen del sharenting a Espanya, a través de la creació d'una tipificació de mares i famílies influencers espanyoles. S'ha fet una anàlisi de contingut de les plataformes socials més actives (YouTube, Instagram i Tik Tok) d'una mostra de 12 mares i famílies, i una entrevista sincrònica no presencial per abordar els objectius de la recerca proposats. S'ha aconseguit conèixer el tipus de maternitat projectada per a cada una de les mares influencers, i s'ha descobert que, majoritàriament, les mares influencers no construeixen una imatge pública dels seus fills i no utilitzen gairebé filtres de privacitat del que publiquen sobre els menors a les seves xarxes. |
| Abstract: |
Este estudio examina el fenómeno del sharenting en España, a través de la creación de una tipificación de madres y familias influencers españolas. Se ha hecho un análisis de contenido de las plataformas sociales más activas (YouTube, Instagram y TikTok) de una muestra de 12 madres y familias, y una entrevista sincrónica no presencial para abordar los objetivos de la investigación propuestos. Se ha conseguido conocer el tipo de maternidad proyectada por cada una de las madres influencers, y se ha descubierto que, mayoritariamente, las madres influencers no construyen una imagen pública de sus hijos y no utilizan casi filtros de privacidad en lo que publican sobre los menores en sus redes. |
| Abstract: |
This study examines the phenomenon of sharenting in Spain, through the creation of a typology of Spanish mothers and family influencers. A content analysis has been conducted on the most active social platforms (YouTube, Instagram, and TikTok) of a sample of 12 mothers and families, and a synchronous online interview to address the proposed research objectives. It has been possible to understand the type of motherhood projected by each of the influencer mothers, and it has been found that, for the most part, the influencer mothers do not construct a public image of their children and rarely use privacy filters for what they publish about minors on their networks. |
| Rights: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria.  |
| Language: |
Català |
| Studies: |
Comunicació de les Organitzacions [2503868] |
| Study plan: |
Grau en Comunicació de les Organitzacions [1422] |
| Document: |
Treball final de grau |
| Subject: |
Sharenting ;
Maternitat ;
Xarxes Socials ;
Privacitat ;
Menors d'edat |
The record appears in these collections:
Research literature >
Bachelor's degree final project >
Faculty of Communication Studies. TFG
Record created 2024-11-20, last modified 2024-12-01