Títol variant: |
Language Teaching for Adult Migrants in Catalonia : A Conversation between Laura Navarro and Alfons Formariz |
Títol variant: |
Enseñanza de lenguas a personas adultas migradas en Cataluña : una conversación entre Laura Navarro y Alfons Formariz |
Títol variant: |
Enseignement des langues aux adultes migrants en Catalogne : une conversation entre Laura Navarro et Alfons Formariz |
Data: |
2024 |
Resum: |
En aquesta contribució es presenta una conversa entre dos docents amb experiència en l'ensenyament de llengües i alfabetització per a persones adultes migrades al context català. Els interlocutors són Alfons Formariz, docent amb una llarga carrera dedicada a l'educació d'adults amb col·lectius migrants, i Laura Navarro, docent de llengües i alfabetització d'adults amb experiència com a responsable de programes d'acollida lingüística al tercer sector. El seu diàleg ofereix una perspectiva valuosa sobre el passat, present i futur de l'ensenyament de llengües i alfabetització de persones adultes i explora els principals els reptes, avenços i necessitats d'aquesta tasca educativa. |
Resum: |
This article presents a conversation between two experienced educators in the field of language instruction and literacy for adult migrants within the Catalan context. The interlocutors are Alfons Formariz, an educator with a long career dedicated to adult education in the context of migration, and Laura Navarro, a language teacher and literacy educator with experience as the coordinator of linguistic integration programs in the third sector. Their dialogue offers valuable insights into the past, present, and future of language and literacy education for adults, exploring the main challenges, advances, and needs of this educational task. |
Resum: |
Este artículo presenta una conversación entre dos educadores experimentados en el campo de la enseñanza de lenguas y la alfabetización para personas adultas migrantes en el contexto catalán. Los interlocutores son Alfons Formariz, un educador con una larga trayectoria dedicada a la educación de adultos en el contexto de la migración, y Laura Navarro, profesora de lenguas y educadora en alfabetización con experiencia como coordinadora de programas de acogida sociolingüística en el tercer sector. Su diálogo ofrece valiosas perspectivas sobre el pasado, el presente y el futuro de la enseñanza de lenguas y la alfabetización para personas adultas, explorando los principales desafíos, avances y necesidades de esta tarea educativa. |
Resum: |
Cet article présente une conversation entre deux éducateurs expérimentés dans le domaine de l'enseignement des langues et de l'alphabétisation pour les adultes migrants dans le contexte catalan. Les interlocuteurs sont Alfons Formariz, un éducateur ayant une longue carrière consacrée à l'éducation des adultes dans le contexte de la migration, et Laura Navarro, enseignante de langues et éducatrice en alphabétisation avec une expérience en tant que coordinatrice de programmes d'intégration linguistique dans le secteur associatif. Leur dialogue offre des perspectives précieuses sur le passé, le présent et l'avenir de l'enseignement des langues et de l'alphabétisation pour les adultes, explorant les principaux défis, avancées et besoins de cette mission éducative. |
Ajuts: |
Agencia Estatal de Investigación PID2020-115446RJ-I00
|
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original.  |
Llengua: |
Català |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: |
Language education ;
Migration ;
Literacy ;
Education for adults ;
Second language education for adults ;
Ensenyament de llengües ;
Migració ;
Alfabetització ;
Educació de persones adultes ;
Ensenyament de segones llengües per a adults ;
Enseñanza de lenguas ;
Migración ;
Alfabetización ;
Educación de adultos ;
Enseñanza de segundas lenguas para adultos ;
Enseignement des langues ;
Alphabétisation ;
Éducation des adultes ;
Enseignement des secondes langues pour adultes |
Publicat a: |
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 17 Núm. 4 (2024) , p. e1448 (Interviews) , ISSN 2013-6196 |