Google Scholar: cites
Gramática, lengua hablada, lengua escrita
Escandell-Vidal, Victoria (Universidad Complutense de Madrid)

Títol variant: Gramàtica, llengua oral, llengua escrita
Títol variant: Grammar, spoken language, written language
Data: 2024
Resum: Este trabajo reflexiona sobre el papel de la gramática en la enseñanza secundaria en la manera de presentar las relaciones entre lengua hablada y lengua escrita. Se abordan, para ello, las diferencias profundas entre oralidad y escritura, la distinción entre la lengua como objeto biológico (lengua natural) y como artefacto cultural (lengua cultivada). La reflexión se acompaña de tareas para fomentar la reflexión tanto entre los docentes como entre los estudiantes. La gramática como herramienta para contextualizar la enseñanza de las variedades naturales y de los registros cultos, para así promover una competencia comunicativa global.
Resum: Aquest treball reflexiona sobre el paper de la gramàtica en l'ensenyament secundari en la manera de presentar les relacions entre llengua parlada i llengua escrita. S'aborden, per a això, les diferències profundes entre oralitat i escriptura, la distinció entre la llengua com a objecte biològic (llengua natural) i com a artefacte cultural (llengua conreada). La reflexió s'acompanya de tasques per a fomentar la reflexió tant entre els docents com entre els estudiants. La gramàtica com a eina per a contextualitzar l'ensenyament de les varietats naturals i dels registres cultes, per a així promoure una competència comunicativa global.
Resum: This paper reflects on the role of grammar in secondary education in the way the relationship between spoken and written language is presented. It addresses the profound differences between orality and writing, the distinction between language as a biological object (natural language) and as a cultural artefact (cultivated language). The reflection is accompanied by tasks to encourage reflection among both teachers and students. Grammar as a tool for contextualising the teaching of natural varieties and cultivated registers, thus promoting global communicative competence. Translated with DeepL. com (free version).
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Gramática ; Oralidad ; Escritura ; Lengua natural ; Lengua cultivada ; Enseñanza secundaria ; Competencia comunicativa ; Grammar ; Orality ; Writing ; Natural language ; Cultivated language ; Secondary education ; Communicative competence ; Gramàtica ; Oralitat ; Escriptura ; Llengua natural ; Llengua cultivada ; Ensenyament secundària ; Competència comunicativa
Publicat a: ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 7 (2024) , p. 1-15 (Artículos) , ISSN 2565-0394

Adreça original: https://revistes.uab.cat/regroc/article/view/v7-escandell
DOI: 10.5565/rev/regroc.110


15 p, 276.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2024-12-31, darrera modificació el 2025-03-05



   Favorit i Compartir