tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació)
| Títol variant: |
Development of a 2D roguelike style video game with procedural room generation |
| Data: |
2025 |
| Resum: |
En aquest projecte s'ha desenvolupat un videojoc 2D de gènere roguelike amb generació procedural de sales utilitzant el motor de desenvolupament de jocs Godot. La generació de sales es fa a partir d'una sèrie de sales predissenyades; en generar una nova sala es tria aleatòriament una de les sales del conjunt predissenyat. El jugador decideix, a cada sala, quina direcció vol prendre i, així, decideix de manera implícita la configuració final de sales del joc. El jugador també pot decidir quines millores vol agafar, canviant el desenvolupament de la partida i la estratègia de joc. Com a resultats s'ha aconseguit un joc completament funcional i configurable on el jugador ha de travessar un conjunt de sales amb enemics fins a arribar a una sala final on ha de derrotar un enemic final mantenint-se en vida tota la partida. |
| Resum: |
En este proyecto se ha desarrollado un videojuego 2D de género roguelike con generación procedural de salas utilizando el motor de desarrollo de juegos Godot. La generación de salas se realiza a partir de una serie de salas prediseñadas; al generar una nueva sala se elige aleatoriamente una de las salas del conjunto prediseñado. El jugador decide, en cada sala, qué dirección quiere tomar y, así, decide de manera implícita la configuración final de salas del juego. El jugador también puede decidir qué mejoras quiere tomar, cambiando el desarrollo de la partida y la estrategia de juego. Como resultados se ha logrado un juego completamente funcional y configurable donde el jugador debe atravesar un conjunto de salas con enemigos hasta llegar a una sala final donde debe derrotar a un enemigo final manteniéndose en vida toda la partida. |
| Resum: |
In this project, a 2D roguelike video game with procedural room generation has been developed using the Godot game development engine. Room generation is done from a series of pre-designed rooms; when generating a new room, one of the rooms from the pre-designed set is randomly chosen. The player decides, in each room, which direction he wants to take and, thus, implicitly decides the final room configuration of the game. The player can also decide which improvements to take, changing the development of the game and the game strategy. As a result, a fully functional and configurable game has been achieved where the player must cross a set of rooms with enemies until reaching a final room where he must defeat a final enemy while staying alive throughout the game. |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Llengua: |
Català |
| Titulació: |
Enginyeria Informàtica [2502441] |
| Pla d'estudis: |
Enginyeria Informàtica [958] |
| Document: |
Treball final de grau ; Text |
| Àrea temàtica: |
Menció Tecnologies de la Informació |
| Matèria: |
Videojoc Roguelike ;
Generació Procedural ;
Godot ;
Sales Predissenyades ;
Màquina d'estats ;
Diseny de Nivells ;
Selector de Dificultat ;
Videojuego Roguelike ;
Generación Procedural ;
Salas Prediseñadas ;
Máquina de estados ;
Diseño de Niveles ;
Selector de Dificultad ;
Roguelike Video Game ;
Procedural Generation ;
Pre-designed Rooms ;
State Machine ;
Level Design ;
Difficulty Selector |