tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació)
| Títol variant: |
Reconocimiento de cartas por visión por computador del videojuego "Pokémon TCG Pocket" |
| Títol variant: |
Computer vision-based card recognition for the "Pokémon TCG Pocket" video game |
| Data: |
2025 |
| Resum: |
Aquest projecte aborda el repte del reconeixement automatitzat de cartes del videojoc Pokémon TCG Pocket a partir de captures de pantalla de les col·leccions dels usuaris, incloent el nombre de còpies de cada carta. El projecte es divideix en tres fases metodològiques principals. En primer lloc, la implementació de la segmentació d'imatges. Aquí s'exploren dues metodologies, una basada en la detecció de vores (Canny) i l'anàlisi de contorns, i l'altra que aprofita l'estructura columnar de l'aplicació i operacions morfològiques horitzontals. En segon lloc, s'exploren dues metodologies per a la classificació de les cartes. El primer és un enfocament basat en Xarxes Neuronals Convolucionals (CNN) amb aprenentatge per transferència i augmentació de dades. El segon és una metodologia de Reconeixement per Comparació de Característiques Locals (Feature Matching). Per últim, s'utilitza un mòdul OCR juntament amb un preprocessament previ de la imatge per detectar el nombre de còpies de cada carta. En conjunt, el projecte constitueix el primer pas cap al desenvolupament d'una futura aplicació per a la gestió d'intercanvis de cartes. |
| Resum: |
Este proyecto aborda el desafío del reconocimiento automatizado de cartas del videojuego Pokémon TCG Pocket a partir de capturas de pantalla de las colecciones de los usuarios, incluyendo el número de copias de cada carta. El proyecto se divide en tres fases metodológicas principales. En primer lugar, la implementación de la segmentación de imágenes. Aquí se exploran dos metodologías: una basada en la detección de bordes (Canny) y el análisis de contornos, y la otra que aprovecha la estructura columnar de la aplicación y operaciones morfológicas horizontales. En segundo lugar, se exploran dos metodologías para la clasificación de las cartas. El primero es un enfoque basado en Redes Neuronales Convolucionales (CNN) con aprendizaje por transferencia y aumento de datos. El segundo es una metodología de Reconocimiento por Comparación de Características Locales (Feature Matching). Por último, se utiliza un módulo OCR junto con un preprocesamiento previo de la imagen para detectar el número de copias de cada carta. En su conjunto, el proyecto constituye el primer paso hacia el desarrollo de una futura aplicación para la gestión de intercambios de cartas. |
| Resum: |
This project addresses the challenge of automated card recognition in the Pokémon TCG Pocket video game from user collection screenshots, including the number of copies for each card. The project is divided into three main methodological phases. Firstly, the implementation of image segmentation. Here, two methodologies are explored: one based on edge detection (Canny) and contour analysis, and the other which leverages the application's columnar structure and horizontal morphological operations. Secondly, two methodologies for card classification are investigated. The first is an approach based on Convolutional Neural Networks (CNN) with transfer learning and data augmentation. The second is a Feature Matching recognition methodology. Lastly, an OCR module, along with prior image preprocessing, is used to detect the number of copies for each card. Collectively, this project constitutes the first step towards the development of a future mobile application for managing card trades. |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Llengua: |
Català |
| Titulació: |
Enginyeria Informàtica [2502441] |
| Pla d'estudis: |
Enginyeria Informàtica [958] |
| Document: |
Treball final de grau ; Text |
| Àrea temàtica: |
Menció Computació |
| Matèria: |
Visió per Computador ;
Segmentació d'Imatges ;
Classificació d'Imatges ;
Feature Matching ;
ORB ;
Aprenentatge per Transferència ;
Xarxes Neuronals Convolucionals (CNN) ;
OCR ;
Pokémon TCG Pocket ;
Python ;
Visión por Computador ;
Segmentación de Imágenes ;
Clasificación de Imágenes ;
Aprendizaje por Transferencia ;
Redes Neuronales Convolucionales (CNN) ;
Computer Vision ;
Image Segmentation ;
Image Classification ;
Transfer Learning ;
Convolutional Neural Networks (CNN) |