Date: |
2011 |
Description: |
37 p. |
Abstract: |
Universities and research institutions have the responsibility to produce science and to provide training to new generations of researchers. In this paper, we propose a model to analyze the determinants of a senior scientist's decisions about allocating time between these tasks. The results of this decision depend upon the characteristics of the research project, the senior scientist's concern for training and the expected innate ability of the junior scientist involved. We analyze the role that a regulator can play in defining both the value of scientific projects and the future population of independent scientists. |
Rights: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Language: |
Anglès |
Series: |
Departament d'Economia i d'Història Econòmica. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica / Institut d'Anàlisi Econòmica (CSIC). Working papers |
Series: |
Working papers ; 861.11 |
Document: |
Working paper |
Subject: |
Investigació ;
Científics ;
Gestió del temps |